A hétszeres világbajnok az Amerikai Nagydíjon még a verseny korai szakaszában kicsúszott, amelyet a gyanú szerint az autó egyensúlyi problémái okozhattak. Hamilton véleményét az is alátámasztja, hogy csapattársa, George Russell hasonló balesetet szenvedett el ugyanott, a 19-es kanyarban az időmérő edzésen.
Mivel Russell balesetében megsérültek az új alkatrészek, azokat visszaszállították a csapat gyárába javításra, hogy készen álljanak a brazíliai versenyhétvégére. Így a Mercedesnek Mexikóra döntést kellett hoznia arról, melyik pilóta használja a frissített csomagot. Végül Hamilton kapta az újításokat, míg Russell a korábbi specifikációt használja majd, ami lehetőséget ad a csapatnak az összehasonlító tesztek elvégzésére.
A mostani adatokat alaposabban megvizsgálva Hamilton úgy véli, hogy az austini problémákat inkább a pálya göröngyössége okozhatta, mintsem az újítás hibája.
„Látjuk az adatokban, hogy három keréken megyünk, tehát a bal kerék elemelkedik” – mondta Hamilton. „Az autó alapvetően megemelkedik. A hátsó magasság is sokat ingadozik, akár 12-15 mm különbség is van a kanyarban. Emellett egy 40 km/órás hátszél is volt.”
„Tehát elképzelhető, hogy van egy kis tartomány, ahol a leszorítóerő tökéletes, aztán viszont túl magas lesz. Majd lecsúszunk a kanyarcsúcsról, szóval szerintem ez egy kombináció volt. Ha megnézzük a videót, az autó pattogni kezd, a bal kerék is pattog, és úgy tűnik, hogy elveszítjük a terhelést. A padlólemez talán érzékenyebb lehet a korábbinál.”
„De ezen a hétvégén megtartottam, mert ez egy sokkal kevésbé göröngyös pálya a mexikói, és jól jön a dolog, mert több adatot kell gyűjtenünk róla”.”
Russell is egyetért Hamiltonnal abban, hogy a csomagok felosztása a két autó között segíthet a csapatnak gyorsabban kideríteni, hol áll a legújabb fejlesztésekkel. A brit szerint Austinban inkább az okozott gondot, hogy a csapat túl agresszív beállításokat alkalmazott.
„Néhány napnyi elemzés után úgy gondolom, mondhatjuk, hogy egy kicsit túlvállaltuk magunkat az autó beállításával” – magyarázta Russell. „Nagyon agresszívan állítottuk be, szinte érintette a talajt, és ez egyértelműen visszaütött Lewisra és rám szombaton és vasárnap. De amikor sikerült teljesíteni a kört, jó teljesítményt mutattunk.”
„A mexikói hétvége jó lehetőség lesz arra, hogy megnézzük a két autót. Nyilvánvalóan csak egy fejlesztésünk van ezen a hétvégén, és mivel én törtem össze őket múlt héten, Lewis választott, és úgy döntött, hogy ő használja az újat.”
Hamilton kihagyja a mexikói első szabadedzést, helyette a fiatal Andrea Kimi Antonelli kap lehetőséget a Mercedesnél, aki jövőre az ő helyét veszi át, amikor a hétszeres világbajnok a Ferrarihoz igazol. Hamilton elmondta, hogy tanácsokat adott a 18 éves versenyzőnek, miután Antonelli Olaszországban az első szabadedzés során gyorsan a gumifalnak csapódott.
Arra a kérdésre, hogy aggasztja-e, hogy átadja az új fejlesztéseket Antonellinek, Hamilton így válaszolt: „Nem érzem így. Monzában sem így álltunk a dologhoz. Kimi fiatal, tanult az első monzai alkalomból. Együtt tartottuk a megbeszélést, hiszen jövőre ő fog együtt dolgozni Bonóval, és természetesen én is itt vagyok, hogy támogassam bármiben.”
„A legfontosabb — és ezt elmondtam neki — hogy nem kell az első körben szenzációs időket futnia. Építse fel fokozatosan, élvezze. Elmondtam neki, hogy a pálya eleinte nagyon-nagyon poros” – zárta gondolatait Hamilton.