Összehívta a versenyzőket az FIA, változnak a versenyzésre vonatkozó irányelvek! - F1VILÁG.HU

Összehívta a versenyzőket az FIA, változnak a versenyzésre vonatkozó irányelvek!

HIRDETÉS
A Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) úgy döntött, hogy módosítja a versenyzési irányelveket a Mexikói Nagydíjon tartott pilótaértekezletet követően. A lépésre azután kerül sor, hogy a versenyzők megkérdőjelezték a McLaren pilótája, Lando Norris austini megbüntetését, amelyet egy Max Verstappennel történt vitatott incidens miatt szabtak ki az Amerikai Nagydíjon.
AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 19: Sprint winner Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing and Third placed Lando Norris of Great Britain and McLaren talk in parc ferme during the Sprint ahead of the F1 Grand Prix of United States at Circuit of The Americas on October 19, 2024 in Austin, Texas. (Photo by Mark Sutton/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202410190744 // Usage for editorial use only //

A BBC Sport értesülései szerint az FIA pénteken a mexikóvárosi értekezleten közölte a pilótákkal, hogy az esetet és az ezzel kapcsolatos irányelveket felülvizsgálják, és új szövegezést dolgoznak ki, amit később, jóváhagyás előtt ismertetnek a versenyzőkkel. Az FIA nem közölt részleteket arról, hogy pontosan milyen változások várhatók.

A találkozón az FIA képviselői a versenyzőknek elmagyarázták, miért is büntették meg Norrist, egyes pilóták azonban nem értettek egyet az indoklással, mire az FIA jelezte, hogy egy későbbi versenyen visszatérnek a témára egy javasolt módosítással. A források szerint az FIA felkészülten érkezett a találkozóra, amelyet egy forrás „civilizáltnak” nevezett, az FIA pedig „együttműködőnek” értékelte.

A versenyzők többsége úgy érzi, hogy Verstappen kihasznált egy kiskaput a szabályozásban, ami ellentmond a sportszerű versenyzés alapelveinek. Az FIA hangsúlyozta a döntéshozatali következetesség fontosságát, azonban a pilóták arra hívták fel a figyelmet, hogy nincs értelme következetesnek lenni, ha rossz döntések születnek. Az értekezleten felmerült a pályák módosításának ötlete is, hogy természetes akadályok segítsék elkerülni a pályaelhagyást.

Az FIA egy szóvivője a BBC-nek elmondta: „Általános elkötelezettség mutatkozik a vezetési irányelvek frissítése iránt. Mivel a pilóták kérték a versenyzési irányelvek bevezetését a versenyzők érdekvédelmi szervezetével (GPDA) együttműködve, minden frissítés a pilótákkal való konzultációt követően történik. Általánosan elfogadott, hogy az irányelvek folyamatosan fejlődjenek, nemcsak az elszigetelt esetek — például az austini — miatt, hanem az ítéletek következetességének biztosítása érdekében.”

Az austini incidens során Norris a 12-es kanyar külső ívén próbálta megelőzni Verstappent. A brit versenyző az előzési kísérletnél már Verstappen elé került, azonban a holland később fékezett, majd a kanyar kijáratánál mindkét versenyző a pályán kívül kötött ki. Norris a bukótérben előzte meg Verstappent, ezért 5 másodperces büntetést kapott, mert ezzel jogosulatlan előnyt szerzett.

Számos versenyző úgy vélte, hogy Verstappent kellett volna megbüntetni, amiért kiszorította riválisát. A hétszeres világbajnok, Lewis Hamilton az FIA-val tartott pilótatalálkozó előtt elmondta, hogy 2021-es bajnoki csatájuk során ő is tapasztalta ezt a taktikát Verstappentől. Hamilton hozzátette: „Nem szabadna engedni, hogy valaki leveszi a lábát a fékről, nagyobb sebességet visz be, elhagyja a pályát, és mégis megtartja a pozícióját.”

A jelenlegi szabályok szerint egy külső íven előzni próbáló pilótának csak akkor kell helyet hagyni a kanyar kijáratánál, ha az első tengelye az előzött autó előtt van a kanyar csúcspontjánál. A pilóták közül sokan úgy gondolják, hogy a szabályt módosítani kellene, hogy ha a védekező versenyző is elhagyja a pályát, büntetést kapjon. Néhányan az értekezleten úgy vélték, hogy a versenybírók a meglévő szabályok alapján is büntethették volna Verstappent.

Egyedi ajánlat az F1VILÁG.HU olvasóinak: 5000 Ft értékű üdvözlőbónuszt írunk jóvá Tippmixprós számládon! Ne maradj le: lépj be vagy regisztrálj, és használd az F1VILAG5000 bónuszkódot! Kattints ide a részletekért!

Az Alpine pilótája, Pierre Gasly így fogalmazott: „Van egy szabály, amit meg kellene változtatni. Az, hogy aki elsőként ér el a kanyar csúcspontjához az első tengellyel, az élvez előnyt. De mennyi kontrollod van az autó felett ezen a ponton? Mert különben olyan helyzeteket kaphatunk, ahol csak becsúszol a kanyarba anélkül, hogy elköteleznéd magad, csak azért, hogy az első tengelyed ott legyen a csúcsponton. Ha pedig nem tudod bevenni a kanyart, akkor is a tiéd lesz.”

Hirdetés

Verstappen az értekezleten kijelentette, ha változnak a szabályok, ő is ahhoz igazodik majd. Csütörtökön a világbajnok már elismerte, hogy a szabályok betűje szerint vezetett. „Így vannak megírva a szabályok” – mondta a címvédő. „Nem én hozom a szabályokat. Annyira követem őket, amennyire csak tudom. Csak alkalmazom a szabályokat és játszom velük.”

Pénteken az FIA elutasította a McLaren kérését, hogy felülvizsgálják Norris 5 másodperces büntetését, amely miatt a brit versenyző elveszítette 3. helyét a vasárnapi Amerikai Nagydíjon.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Összehívta a versenyzőket az FIA, változnak a versenyzésre vonatkozó irányelvek!
A Ferrari-főnök szerint „furcsa”, hogy bepanaszolta őket a Red Bull
Bottas rajtbüntetést kap Las Vegasban
Hamilton az élen a Las Vegas-i nyitóedzésen

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!