A Ferrari korábban kérdést intézett az F1 irányító testületéhez, a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) a Mercedes és a McLaren első szárnyaival kapcsolatban, azt feltételezve, hogy azok a megengedettnél jobban hajlanak, — noha átmentek a szigorú terheléses teszteken.
Az FIA tisztázása után más csapatok számára is megnyílt a lehetőség, hogy hasonló kialakítással kísérletezzenek, így feltételezések szerint a Ferrari is elkészítette saját változatát. Sokan úgy vélték, ez hozzájárult a csapat domináns kettős győzelméhez az Amerikai Nagydíjon.
Jock Clear azonban kijelentette, hogy „kérdéses” lenne találgatni, hogy a többi csapat hogyan halad saját fejlesztéseivel, és hangsúlyozta, hogy az FIA elégedett a Ferrari szabályokhoz való hozzáállásával.
„Úgy gondolom, hogy amit itt említünk, az egy eléggé kérdéses vita” – mondta Clear az FIA hajlékony első szárnyakkal kapcsolatban tett egyértelműsítéséről. „Nem tudjuk, mit csinál a többi csapat. Csak azt tudjuk, hogy mi mit teszünk a saját autónkon. A szabályokat úgy értelmezzük, ahogy szerintünk helyes, és az FIA soha nem kérdőjelezte meg a szabályértelmezésünket.”
„A lehetőségeink határain belül folyamatosan és a lehető leggyorsabban fejlesztünk. Nem változtattunk semmin. Ha megnézzük, mit csinálnak mások, csak találgatni tudunk, mi történik valójában. Nem tudunk rajtuk fizikai teszteket végezni. Csak a saját autónkon dolgozunk, és Ausztria óta elégedettek vagyunk az iránnyal.”
Clear kifejtette, hogy a Ferrari erős formája Austinban annak köszönhető, hogy jobban megértették, miért nem teljesítettek jól az Osztrák Nagydíjon, a spielbergi pálya ugyanis sok szempontból hasonló az austinihoz. Texas egyúttal bizonyította, hogy a Ferrari európai szezon végén bevetett fejlesztései valóban enyhítették a csapat középszezonbeli visszaesését, amit a barcelonai fejlesztések hibái okoztak.
„A beállítások terén voltak dolgok, amiket megváltoztattunk; szerintem elhibáztuk az osztrák hétvégét, ami sok szempontból hasonlít Austinhoz” – magyarázta Clear. „Nem teljesen ugyanaz, de Austinban azok a jellemzők működtek, amelyeket Ausztriában nem sikerült megoldanunk.”
„A csomag lényegében nagyon hasonló volt. Természetesen hoztunk fejlesztéseket Szingapúrban és Olaszországban, amelyek nem pályaspecifikusak voltak. Úgy gondolom, Austin bizonyította ennek a csomagnak a sikerét. De ami ennél is fontosabb, hogy Austinban kijavítottuk azokat a beállítási hibákat, amelyeket Ausztriában elkövettünk.”