Russell súlyos balesetet szenvedett az Amerikai Nagydíj időmérő edzésén, amely során megsemmisült autójának új fejlesztésű csomagja, a brit pilóta így az Egyesült Államokban és Mexikóvárosban is a silverstone-i specifikációjú autóval kellett versenyeznie, míg Lewis Hamilton az új fejlesztésű változatot használta.
Mexikóvárosban aztán Russell újabb balesetet szenvedett a második edzés során, ami miatt alvázcserére kényszerült a csapat, tovább terhelve ezzel a Mercedes pótalkatrész-készletét. Emellett a Mercedes jövő évi versenyzője, Andrea Kimi Antonelli is komoly balesetet szenvedett az Olasz Nagydíj nyitóedzésén.
A csapatot irányító Toto Wolff Mexikóban elismerte, a költségvetési plafon szempontjából egyáltalán nem voltak szerencsések ezek a komoly anyagi károkkal járó incidensek, Russell azonban mexikói baleset után megnyugtatta azokat, akik attól tartottak, hogy a költségsapka átlépése problémát okozhat.
„A nyitóedzésen minden körben használtam a rázókövet, és a második gyakorláson is négyszer mentem át rajta, és semmi probléma nem volt” – nyilatkozta a Mercedes versenyzője. „Aztán hirtelen átmentem rajta, és olyan érzésem volt, mintha kenguru lennék – ez igazán csalódást keltő volt.”
„Az elmúlt két hétben hatalmas nyomást helyeztem a csapatra, és most hiány van a pótalkatrészekből, ami eléggé szükségtelen volt. Nem igazán tudjuk, miért történik ez, nem a túlhajtás miatt van, egyszerűen csak az autó „harap”.
„A költségplafon miatt nem kell aggódni, mert mindig van egy bizonyos tartalék, és folyamatosan mérlegeljük, hogy mit fektetünk ebbe az idénybe, és mit a következőbe.”
Annak ellenére, hogy az austini balesetben megsérült az új padlólemez, Russell bízik benne, hogy az javítható, és elérhető lesz a brazíliai hétvégén, Interlagosban. Ha azonban nem így lesz, akkor sem dől a kardjába.
„Lehet, hogy az idény hátralévő részében kompromisszumot kell kötnünk, amit őszintén szólva támogatnék, mert nem a bajnoki címért harcolunk” – tette hozzá. „Bőven elégedett lennék azzal is, ha a régi padlólemezzel versenyeznék, ha ez jobb esélyt adna a jövő évre, de úgy gondolom, hogy képesek leszünk megjavítani az austini padlólemezt – ez a terv. Nem volt olyan súlyos a kár, mint ahogy először gondoltuk, és Brazíliára készen kell állnia.”