Russell és Lewis Hamilton egyaránt balesetet szenvedett a legújabb fejlesztésekkel az Amerikai Nagydíjon, ami arra ösztönözte a Mercedest, hogy alaposabban kivizsgálja, mi okozhatja a furcsa kezelhetőségi problémákat. Mindkét pilóta vállalta, hogy Brazíliában az új padlólemezzel versenyeznek, amely minimálisan eltér attól, amelyet Hamilton Mexikóban használt, a cél pedig az autó stabilitásának javítása.
A csapat további apró változtatásokat is tesz az első szabadedzés során, hogy jobban megértsék, milyen irányba kellene elmozdulni. Russell szerint — bár a szezon során voltak sikeres pillanataik, hiszen a nyári szünet előtt három versenyt is nyertek – továbbra is nehéz megérteni, miért nem nyújt az autó kiszámítható alapot.
„Azt hiszem, 2022-ben, a pattogásos korszakban, kétségtelenül sokkal kellemetlenebb volt” — mondta Russell, visszatekintve a Mercedes fejlődésére az elmúlt évek tekintetében „De az ilyen autóknál sokkal nehezebb volt közel kerülni a határhoz, mert szó szerint minden egyes kanyarban pattogtál, és tudtad, hogy kifog rajtad a dolog.”
Russell elmagyarázta, hogy a mostani autó legnagyobb problémája abban rejlik, hogy néha azt gondolja róla, jól teljesít, majd hirtelen, mindenféle előjel nélkül teljesítménycsökkenést tapasztal: „A probléma az, hogy most azt hiszed, nem fog elkapni, és sikerül egy igazán jó kört futni. Aztán hirtelen, miközben semmi nem változik – vagy úgy érzed, hogy semmi sem változik –, a következő körben elveszíted az összes teljesítményt.”
„Kétségtelenül ez a legkiszámíthatatlanabb teljesítmény, amit valaha nyújtottunk csapatként.”
Russell azt is kifejtette, hogy a különbségek a két autó padlólemezei között minimálisak. A brit pilóta visszakapta az Austinban történt időmérős baleset után megjavított új verziót.
„Mindketten az új padlólemezzel fogunk versenyezni. Van egy kis eltérés a specifikációban, mint egyfajta teszt, de ez nem fejlesztés. Ez a normál aerodinamikai tesztelés része.”
Az egyik kulcsfontosságú tényező ezen a hétvégén az lehet, hogy az új interlagosi pálya burkolata mennyire befolyásolja a gumik hőmérsékletét. A Mercedes autója közismerten érzékeny a pályahőmérsékletre, és minél melegebb van, annál rosszabbul teljesít.
„A pálya burkolatának színe is hatással van rá, minél sötétebb a szín, annál magasabb a hőmérséklet” — mondta Russell. „Ugyanakkor nagyon sima a felület, így a gumik valószínűleg forróbbak lehetnek, és kevesebb büntetést kapnak emiatt, mivel ilyen sima a burkolat. Elméletben ez így működik. De még nem tudjuk, hogy ez jó lesz-e nekünk vagy sem. Austin volt a legjobb példa: pénteken mindketten a pole-ért harcoltunk, szombaton viszont Lewis kiesett az első szakaszban, én pedig a falban kötöttem ki, pedig semmi nem változott.”