Nem ez az első eset, hogy vita robban ki a Forma-1 élcsapatai között: Azerbajdzsában a Red Bull jelezte, a McLaren hátsó szárnya túlzottan rugalmas, a brit istálló pedig előnyhöz jut az egyenesekben. Ezt követően a brit istálló változtatott hátsó szárnyain. Austinban aztán a Red Bull keveredett gyanúba, miután kiderült, egy olyan mechanizmus került az energiaital-gyárosok autóiba, mely segítségével a csapat állítani tud az RB20-as versenyautók hasmagasságán. Miután az FIA nem talált bizonyítékot arra vonatkozóan, hogy az osztrákok tiltott módon alkalmazták volna a rendszert, a Red Bull megúszta büntetés nélkül.
Brazíliában aztán újabb epizódja következett a fordulatos pályán kívüli csatározásoknak: német sajtójelentések szerint a Red Bull azt gyanítja, több csapat — köztük a McLaren — vizet fecskendez az abroncsokba, hogy belülről hűtsék azokat hosszabb távon. Ezt a vizet az Auto Motor und Sport jelentése szerint szelepeken juttatják be a gumikba, és már kis mennyiség is jelentős hűtőhatással bírhat.
Úgy hírlik, az FIA már vizsgálja a vádakat, de eddig sem Austinban, sem Mexikóvárosban nem találtak szabálytalanságot. A Pirelli — az F1 hivatalos gumiszállítója — köteles lenne jelenteni minden gyanús esetet, ám a gyártó idén egyetlen szabályszegésre utaló jelet sem talált.
Az ügyben sem a Pirelli, sem az FIA nem kívánt hivatalosan nyilatkozni, de információk szerint úgy vélik, hogy ez csak egy újabb „vihar a biliben.”
A legnagyobb kérdés, hogy a víz hogyan kerülhetne észrevétlenül a gumikba, a csapatok ugyanis nem férhetnek hozzá az abroncsokhoz a verseny előtt, a szerelést a Pirelli technikusai végzik. Miután a gumikat felszerelik, a csapatok nem manipulálhatják őket, és az egyetlen lehetséges hozzáférési pont a szelep lenne. Azonban egy ilyen trükk kivitelezése a garázsokban lévő mérnökök és megfigyelők miatt szinte lehetetlen.
A vízbefecskendezés ráadásul kockázatos lenne: ha a víz nem párolog el a verseny utáni három-négy órában, az gyorsan gyanút keltene. Érdekes módon a Red Bull évekkel ezelőtt maga is kísérletezett hasonló technikával, amikor ez még nem volt szabályellenes. Az FIA azonban gyorsan betömte ezt a rést a szabálykönyvben. Az energiaital-gyárosok most úgy vélik, hogy egykori mérnökei új csapataiknál ismét elővették és továbbfejlesztették ezt a módszert.
Ahogy a bajnoki küzdelem fokozódik, a technikai vita is egyre élesebb, és úgy tűnik, hogy a rivális csapatok mindent megtesznek a maximális teljesítmény érdekében…