Korábban a McLaren azért vezette be ezeket az utasításokat, hogy segítse Norrist a Max Verstappen elleni világbajnoki harcban. Ennek érdekében Piastri több alkalommal is alárendelte magát a csapat érdekeinek: például lemondott a sprintgyőzelemről a Sao Pauló-i Nagydíjon, és a főfutamon is félreállt Norris javára. Verstappen azonban Interlagosban óriási lépést tett negyedik világbajnoki címe felé, és Norrisnak tulajdonképpen már csak matematikai esélye van a trófea megszerzésére.
Piastri Las Vegasban elárulta, hogy a csapat mostantól más megközelítést alkalmaz. Bár bizonyos helyzetekben továbbra is előfordulhat, hogy támogatnia kell Norrist, a fókusz most újra a saját eredményein van.
„Gyakorlatilag visszatértünk a korábbi rendszerhez” – mondta Piastri. „Van néhány nagyon specifikus szituáció, amikor szükség lehet rá, hogy segítsek, de az esetek túlnyomó többségében visszaálltunk a normál működésre” — magyarázta az ausztrál versenyző.
„A világbajnokság képe most már nagyon halvány, de a konstruktőri bajnokság számunkra még nem ért véget. Ez továbbra is a legfontosabb cél. Ha szükséges, néhány nagyon konkrét helyzetben talán még segítek, de alapvetően úgy állok neki a hétvégéknek, hogy nyerni akarok.”
Piastri elmondta, hogy nem okozott neki csalódást, amikor Norrist kellett segítenie Brazíliában, hiszen tisztában volt vele, hogy a csapat érdeke ezt kívánta.
„Őszintén szólva nem voltam különösebben csalódott, hogy le kellett mondanom a győzelemről” – nyilatkozta. „Természetesen szerettem volna megnyerni a sprintet, de egy sprintverseny nagyon más, mint egy nagydíj. Azzal, hogy pole-t szereztem, bebizonyítottam magamnak, amit akartam, és számomra ez kielégítőbb érzés volt.”
„Tudtam, hogy helyesen cselekedtem a sprinten, és ez számomra elég volt. Örülök, hogy mostantól kevésbé kell ilyen helyzetekkel foglalkoznunk. Nyilvánvalóan jövőre szeretném elkerülni, hogy olyan helyzetbe kerüljek a bajnokságban, ahol ez rám nézve kötelező lenne.”
Piastri hozzátette, hogy a „papaya-szabályok” valójában csak egyszer, a Sao Pauló-i Nagydíjon kerültek igazán alkalmazásra, így a témát a pályán valójában kevésbé érezte jelentősnek.
„A valóságban talán csak Brazíliában kellett segítenem, és ennyi volt. Sokat beszéltek róla, de a pályán nem volt nagy szerepe” – zárta gondolatait.