Gondban a Red Bull, nem jó hátsó szárnyat vittek Vegasba Verstappenék - F1VILÁG.HU

Gondban a Red Bull, nem jó hátsó szárnyat vittek Vegasba Verstappenék

HIRDETÉS
Túl nagy légellenállású hátsó szárnnyal érkezett Las Vegasba a Red Bull Forma-1-es csapata, ez pedig nagy hátrányt jelent majd nekik a versenyhétvége hátralévő részében.
LAS VEGAS, NEVADA - NOVEMBER 21: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB20 on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Las Vegas at Las Vegas Strip Circuit on November 21, 2024 in Las Vegas, Nevada. (Photo by Chris Graythen/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202411220318 // Usage for editorial use only //

A világbajnoki éllovas Max Verstappen a 17. legjobb köridővel zárt csak a pénteki második edzésen, miközben csapattársa, Sergio Perez a 19. pozícióban zárt — ebben persze komoly szerepet játszott az is, hogy egyikük sem futott mért kört a Pirelli lágy abroncsaival a második gyakorláson.

És miközben a lemaradás részben az eltérő motorüzemmódokkal is magyarázható, a GPS-adatok szerint a Red Bull 7 km/órával lassabb az egyenesekben, mint a remek formában kezdő Mercedesek és McLarenek. Ez pedig jórészt amiatt van, hogy az energiaital-gyárosok nem olyan alacsony légellenállású hátsó szárnyakkal érkeztek Vegasba, mint az ellenfelek.

Az osztrák csapat mindent megtett azért, hogy orvosolja a problémát — például eltávolították az ún. Gurney-toldatot —, dr. Helmut Marko szerint azzal kell főzniük, ami van, így a hétvége további részében is hátrányban lesznek.

„Nincs másik hátsó szárnyunk — egy kisebb, mint az ellenfeleké. Az hasznosabb lenne, nem kétséges” — mondta az osztrák szakember, majd arra a kérdésre, hogy szombatra esetleg a Milton Keynes-i gyárból oda tudnak-e szállítani egy másik konfigurációt, határozottan kijelentette: „Nem.”

Marko ugyanakkor úgy látja, bár nem áll túl jól a szénájuk, azért több potenciál van bennük, mint azt az eredmények sugallják.

„A rövid etapokon nem mentünk ki a lágy gumikkal, a hosszú etapunk pedig csak részben volt jó. Néhány kör versenyképes volt, de aztán a hátsó gumik eltűntek. Voltak villanások a sebesség terén. Csupán a következetességet kell megtalálnunk.”

Bár a szakember szerint az egykörös teljesítményük javulhat szombatra, a túlzott gumikopás miatt a versenyen nehéz dolguk lesz.

„Jobb egyensúlyra van szükség. Egy körön tudunk javítani. De a hosszú etapokon a gumikopás jelenleg problémát jelent. Holnap egy új nap következik. Talán sokszor láthatták már, hogy vannak, akik gyorsak pénteken vagy csütörtökön, de ez nem jelenti azt, hogy a versenyen is azok lesznek. Biztosan sikerül előrelépnünk.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Gondban a Red Bull, nem jó hátsó szárnyat vittek Vegasba Verstappenék
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!