A világbajnoki éllovas Max Verstappen a 17. legjobb köridővel zárt csak a pénteki második edzésen, miközben csapattársa, Sergio Perez a 19. pozícióban zárt — ebben persze komoly szerepet játszott az is, hogy egyikük sem futott mért kört a Pirelli lágy abroncsaival a második gyakorláson.
És miközben a lemaradás részben az eltérő motorüzemmódokkal is magyarázható, a GPS-adatok szerint a Red Bull 7 km/órával lassabb az egyenesekben, mint a remek formában kezdő Mercedesek és McLarenek. Ez pedig jórészt amiatt van, hogy az energiaital-gyárosok nem olyan alacsony légellenállású hátsó szárnyakkal érkeztek Vegasba, mint az ellenfelek.
Az osztrák csapat mindent megtett azért, hogy orvosolja a problémát — például eltávolították az ún. Gurney-toldatot —, dr. Helmut Marko szerint azzal kell főzniük, ami van, így a hétvége további részében is hátrányban lesznek.
„Nincs másik hátsó szárnyunk — egy kisebb, mint az ellenfeleké. Az hasznosabb lenne, nem kétséges” — mondta az osztrák szakember, majd arra a kérdésre, hogy szombatra esetleg a Milton Keynes-i gyárból oda tudnak-e szállítani egy másik konfigurációt, határozottan kijelentette: „Nem.”
Marko ugyanakkor úgy látja, bár nem áll túl jól a szénájuk, azért több potenciál van bennük, mint azt az eredmények sugallják.
„A rövid etapokon nem mentünk ki a lágy gumikkal, a hosszú etapunk pedig csak részben volt jó. Néhány kör versenyképes volt, de aztán a hátsó gumik eltűntek. Voltak villanások a sebesség terén. Csupán a következetességet kell megtalálnunk.”
Bár a szakember szerint az egykörös teljesítményük javulhat szombatra, a túlzott gumikopás miatt a versenyen nehéz dolguk lesz.
„Jobb egyensúlyra van szükség. Egy körön tudunk javítani. De a hosszú etapokon a gumikopás jelenleg problémát jelent. Holnap egy új nap következik. Talán sokszor láthatták már, hogy vannak, akik gyorsak pénteken vagy csütörtökön, de ez nem jelenti azt, hogy a versenyen is azok lesznek. Biztosan sikerül előrelépnünk.”