2025-re is hasznos lesz a Mercedes furcsa Las Vegas-i dominanciája - F1VILÁG.HU

2025-re is hasznos lesz a Mercedes furcsa Las Vegas-i dominanciája

HIRDETÉS
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint a Forma-1-es Las Vegas-i Nagydíjon mutatott „furcsa” dominancia olyan kulcsfontosságú információkat nyújtott számukra, amelyek segíthetnek az autó teljesítményének optimalizálásában 2025-re.
2024 Las Vegas Grand Prix, Saturday - Jiri Krenek George Russell, Lewis Hamilton

A német istálló az elmúlt időszakban nehéz helyzetbe került: a nyári szünet óta a McLaren, a Ferrari és a Red Bull mögött kullogtak, azonban a múlt hétvégén saját magukat is meglepték azzal, hogy mennyire gyorsak voltak a Las Vegasban. A Mercedes minden edzésen a leggyorsabb volt, George Russell pedig a pole-ból indulva nyert, míg Lewis Hamilton a 10. helyről rajtolva hozta be az autót a második helyre, így a csapat 2022 óta először aratott kettős győzelmet.

Wolff szerint az alacsony hőmérséklet kritikus tényező lehetett abban, hogy a Mercedes leküzdhette azokat a problémákat, amelyek az idény során az autójuk hátsó gumiabroncsainak túlmelegedésével jártak.

„Hideg volt” – nyilatkozta Wolff. „Úgy gondolom, egyértelmű, hogy van összefüggés az erősségeink között. Erősek voltunk Silverstone-ban, erősek Spában, és itt, Las Vegasban is. Úgy tűnik, az autót az optimális tartományban tartva, a gumikat a megfelelő ablakban tartva tudunk eredményesek lenni.

„Ez azt mutatja, hogy az autó rendkívül gyors tud lenni. Volt olyan pillanat, amikor George 2 másodperccel gyorsabb volt a riválisainknál, amikor nyomta. Máskor csak menedzselte a tempót.”

Az egyik érdekesség — amit a Mercedes sem ért teljesen — hogy miért kerülték el a gumiszemcsésedés problémáját, amely különösen a Ferrarit hátráltatta a versenyen.

„Furcsa” – mondta Wolff ezzel kapcsolatban. „Bármikor képesek voltunk nyomást gyakorolni. Sem a közepes, sem a kemény keveréken nem jelentkezett szemcsésedés. Charles [Leclerc] néhányszor próbált nyomást gyakorolni George-ra, aki nagyszerűen védekezett. De aztán [Leclerc] pár kör után teljesen visszaesett. Nem tudta tartani a tempót. Mi viszont semmilyen szemcsésedésre vagy degradációra utaló jelet nem láttunk.”

Wolff szerint a Mercedes autójának legnagyobb gyengesége – a hátsó gumik tapadásának elvesztése és túlmelegedése – a hideg körülmények között éppen előnyükké vált.

„Amikor a tapadást elveszítjük és meleg van, akkor gyakorlatilag mindig kilépünk az optimális tartományból” – magyarázta. „De itt, amikor elveszítettük a tapadást, az valójában segített a hőmérsékletek optimális szinten tartásában.”

Bár a csapat még nem rendelkezik minden válasszal arra, miért alakult ilyen jól a Las Vegas-i hétvége, Wolff szerint az összegyűjtött adatok fontos támpontokat adhatnak nemcsak 2025-re, hanem a hosszabb távú fejlesztésekhez is.

Hirdetés

„Ez egy igazán fontos eredmény” – mondta Wolff. „Egy hétvége során általában ingadozások vannak: egyik edzésen jól megy, a másikon kevésbé. De itt minden egyes szakaszban az élen voltunk.”

„Sok kiváló adatunk van, ami megmutatja, hol van az autó optimális tartománya, és ez az, amit minél gyakrabban el kell érnünk. Most az a feladat, hogy kitaláljuk, hogyan találhatunk rá erre az egyensúlyra rendszeresen.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

2025-re is hasznos lesz a Mercedes furcsa Las Vegas-i dominanciája
Horner szerint Verstappen is ugyanazt a nyomást érzi, mint anno Senna, Schumacher és Hamilton
Verstappen: Eljön a nap, amikor a szüleim már nem lesznek velem
Sainz attól tart, Katarban az 5. hely lesz a maximum a Ferrarinak
Verstappen: A McLarennel és a Ferrarival is bajnok lettem volna!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!