Az 1978-as idény Forma-1-es világbajnoka, Mario Andretti — aki nemrég a General Motors F1-es programjának igazgatósági tagjaként kapott szerepet — gyorsan megerősítette, hogy a 24 éves Colton Herta a legesélyesebb a csapat egyik ülésére. A fiatal amerikai nemrég az IndyCar-sorozat második helyén végzett 2024-ben.
„A projekt kezdetétől fogva a csapat mindig is Colton Herta lehetőségét vizsgálta az egyik pilótaként” – mondta Andretti a Motorsport.com című internetes lapnak. „Amennyire én tudom, ezt mostanában nem vitattuk meg, mert van még időnk, de továbbra is ez az elsődleges cél. Biztos vagyok benne, hogy ez az irány, amelyet ő is szeretne követni. Itt képezte magát, olyanok mellett versenyzett, mint például Lando Norris, aki most a McLarennél igen kiemelkedő szerepet tölt be. Szóval ő is abból a korosztályból származik, fiatal, dinamikus és készen áll.”
A jelenlegi tervek szerint a második ülés egy tapasztaltabb pilótának juthat, de a csapat nem sieti el a döntést. Herta neve már korábban is felmerült az F1-es ülések kapcsán, azonban az FIA szuperlicenc-pontjai eddig akadályt jelentettek számára. Az F1-es indulási engedélyhez 40 pontra van szükség, amit az FIA az elmúlt három szezon eredményei alapján állapít meg. Herta jelenleg 32 ponttal rendelkezik: 30 pontot a 2024-es második helyért, illetve egy-egy pontot az előző két év 10. helyezéseiért kapott. Ez azt jelenti, hogy jövőre az IndyCar-bajnokságban a negyedik helyen vagy jobban kell végeznie, de az ötödik hely is elegendő lehet, ha közben egy F1-es szabadedzésen is részt vesz, hiszen ebben az esetben 100 km megtétele után egy pont jár neki.
Mivel Herta már 2022-ben is részt vett egy ún. TPC-teszten a McLarennel Portimãóban [egy korábbi F1-es autóval körözött], nem kizárt, hogy talál egy csapatot, amely segíthet neki F1-es gyakorlati tapasztalatot szerezni.
„Igen, azt hiszem, minden lehetőség nyitott” – mondta Mario Andretti. „Van mód ennek megoldására. Nyilvánvaló, hogy tisztában kell lennünk a pontrendszer követelményeivel, de úgy gondolom, ez elérhető, különösen, ha Coltonnak egy kicsit több szerencséje lesz az IndyCarban. Ha idén megnyerte volna a bajnokságot, ezzel nem is lenne gond. Mégis, szerintem ez nem jelent valódi problémát. Őszintén szólva elég közel van ahhoz, hogy megoldható legyen.”
Andretti korábban egy interjúban már beszélt arról, jó esély van rá, hogy a Cadillac Forma-1-es csapata 2026-ban és 2027-ben a Ferrari motorjait használja majd, mielőtt 2028-ban a General Motors által fejlesztett saját V6-os erőforrásuk készen áll a bevetésre.