Schumacher 2021-ben és 2022-ben versenyzett az F1-ben a Haas színeiben, és miután az amerikai istálló nem hosszabbította meg szerződését, a Mercedes dobott neki mentőövet: a német pilóta a csapat tartalékversenyzője lett, rengeteg időt töltött az istálló szimulátorában, munkájával pedig jelentős mértékben segítette a csapat aktív pilótáit, Lewis Hamiltont és George Russellt.
Schumacher eltökélten dolgozott azért, hogy visszatérjen az F1-es mezőnybe, ez azonban 2025-ben sem fog megvalósulni, miután egyetlen csapat sem biztosít számára versenyzői ülést, noha többek között az Alpine-nal és a Forma-1-be 2026-ban megérkező Audival is tárgyalt. Jelenlegi csapata, a Mercedes végül csütörtökön erősítette meg, a szezon végén távozik az istállótól.
„Mick kemény munkája, szorgalma és elkötelezettsége tartalékpilótaként kulcsfontosságú volt a csapat számára az elmúlt két évben” — fogalmazott Toto Wolff „Akár a szimulátorban végzett munkájáról, akár a különböző autók teszteléséről, akár a pályamenti csapat részeként nyújtott teljesítményéről van szó, nem is kérhettünk volna többet tőle. Már az első naptól kezdve könnyedén beilleszkedett a csapatba, és rendkívül közkedvelt kollégává vált mind Brackleyben, mind Brixworth-ben.”
„Azonban Mick elsősorban versenyző. Akár az F1-ben töltött időszakában, akár az idei évben, az Endurance-világbajnokságon nyújtott teljesítménye alapján láthattuk, hogy rendkívül magas szintű versenyző, aki megérdemli, hogy a legjobb bajnokságokban versenyezzen. Ahogy tovább lép a következő kihívására, személyesen szeretném megköszönni Mick hozzájárulását a csapatunkhoz, és mindannyian a legjobbakat kívánjuk neki a jövőbeni pályafutásához.”
A Mercedes bejelentését követően az Alpine megerősítette, Schumacher 2025-ben is náluk folytatja a versenyzést az Endurance-világbajnokságon (WEC).
„Hálás vagyok Totónak és a Mercedes teljes F1-es csapatának az elmúlt két év során szerzett tapasztalatokért. Kétségtelen, hogy tapasztaltabb versenyzővé váltam, hiszen jobban megismerhettem a mérnöki oldalt” — mondta a német.
„Ugyanakkor nagyon nehéz látni, ahogy ezek az autók versenyeznek, miközben nem én ülök a volán mögött. Szeretnék újra 100%-ban a versenyzésre koncentrálni. Teljes mértékben elkötelezett szeretnék lenni az autósport versenyzési oldala iránt. Végső soron a versenyzés az, amit egy pilóta csinálni akar, és a versenyzés adja meg azt az érzést, amit igazán szeretsz.”
A Mercedes tartalékosa 2025-ben jó eséllyel az a Valtteri Bottas lesz, aki korábban több szezont végigversenyzett a német csapattal. A finn szerződését a következő évre nem hosszabbította meg a Sauber, így jövőre biztosan nem lesz tagja az F1-es mezőnynek.