Egy héttel azután, hogy Marques átvette az F1-es versenyigazgatói szerepet német elődjétől, a Forma-2-ben is jelentős változások történtek. Janette Tant — aki Marques utódjaként került kinevezésre a Forma-2-es versenyigazgatói posztra —, váratlanul elbocsátották, néhány nappal a széria katari fordulója előtt.
Tan a tervek szerint az utolsó két Forma-2-es hétvégén, Katarban és Abu-Dhabiban dolgozott volna versenyigazgatóként, mielőtt 2025-től főállásban betöltötte volna a pozíciót. A hírek szerint azonban ő is az FIA személyi változásainak áldozata lett, bár elbocsátásának okát hivatalosan nem közölték.
Tan távozása miatt Rui Marquesra így további terhek hárulnak a Katari Nagydíjon, amely már eleve egy sprint formátumú hétvége, az F1-es szezon egyik legfeszítettebb időszakában. Marques számára ez ráadásul egy négyhetes brutális időszak harmadik hétvégéje, hiszen a Las Vegas-i Nagydíj előtt a Makaói Nagydíjon is versenyigazgatóként dolgozott.
Bár a Forma-2-es feladatok további nyomást jelentenek, a versenyirányítás szervezeti fejlesztései némileg könnyíthetnek Marques terhein. A helyszínen négyfős stáb segíti munkáját, továbbá technikai -és IT-részlegek is támogatják a pályahatárok ellenőrzésében és az egyéb sportbírói kérdésekben.
Az FIA emellett jelentős fejlesztéseket hajtott végre a távoli műveleti központjában (Remote Operations Centre), amely további 4-6 fővel biztosít élő támogatást az F1-es hétvégék során. Nem szokatlan, hogy az F1-es versenyigazgató aktívan részt vesz a betétsorozatokfelügyeletében, így Marques kettős szerepe sem példátlan.
Janette Tan mellett az FIA másik fontos tagja, Tim Mayer is távozott. Mayer — aki a McLaren alapítójának, Teddy Mayernek a fia — 15 éve dolgozott az FIA-nál, és az Egyesült Államokban az FIA delegáltjaként is tevékenykedett. Távozásának hátterében a hírek szerint Mohammed Ben Sulayemmel való nézeteltérések állhatnak, amelyek az Amerikai Nagydíjon alakulhattak ki, amikor nézők lepték el a pályát nem sokkal a leintés után.
Az FIA belső átalakulása már Wittich menesztése előtt megkezdődött: októberben távozott az FIA kommunikációs igazgatója, Luke Skipper, valamint a mobilitási főtitkár, Jacob Bangsgaard. Tavaly év végén lemondott Steve Nielsen sportigazgató, Tim Goss, az együléses kategóriák technikai igazgatója, valamint Deborah Mayer, az FIA Nők az Autósportban Bizottságának vezetője is. Az FIA vezérigazgatója, Natalie Robyn idén májusban kevesebb mint két év után hagyta el pozícióját.