Hamis adatok, tökéletlen megoldások – ezek hátráltatták a Red Bull teljesítményét 2024-ben - F1VILÁG.HU

Hamis adatok, tökéletlen megoldások – ezek hátráltatták a Red Bull teljesítményét 2024-ben

HIRDETÉS
A 2021-es Forma-1-es szezon óta először kapott ki a konstruktőri világbajnokságon a Red Bull istállója, amiben több tényező is szerepet játszott. Hogy melyek ezek, arról a csapat technikai igazgatója, Pierre Waché beszélt.
LAS VEGAS, NEVADA - NOVEMBER 23: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB20 makes a pitstop during the F1 Grand Prix of Las Vegas at Las Vegas Strip Circuit on November 23, 2024 in Las Vegas, Nevada. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202411240173 // Usage for editorial use only //
HIRDETÉS

Az utóbbi évekhez hasonlóan a Red Bull F1-es istállója a 2024-es versenyidényt is óriási dominanciával kezdte meg, Max Verstappen az első öt fordulóból négyet megnyert, és Sergio Perez második helyezéseinek köszönhetően három alkalommal dupla győzelmet is szerzett a csapat. A május közepi imolai fordulóhoz érve azonban változás volt érzékelhető az erőviszonyokban, miután Lando Norris a futam utolsó harmadában önerőből volt képes megszorongatni az élen álló Verstappent.

Ezt követően a McLaren mellett a Ferrari és olykor a Mercedes is képes volt labdába rúgni, így a szezon második fele fordulatokban gazdag és változatos lett. A Red Bull szakembere, Pierre Waché azonban elárulta, ők az első futamtól kezdve ezt várták.

„A szezon lényegében akkora kihívást jelentett, mint amire számítottunk. Az elején meglepődtünk, mekkora előnnyel rendelkezünk. Azt vártuk, hogy az egész év olyan kiélezett csatákkal lesz tele, mint a szezon vége. A szezon közepén történt visszaesésünkre nem számítottunk, a szoros összecsapásokra viszont fel voltunk készülve.”

Hogy mi okozta a Red Bull szezon közbeni látványos visszaesését, arra Waché több választ is adott.

„Ennek a történetnek több aspektusa is van. Az első a korreláció, az autó bizonyos aerodinamikai karakterisztikái ugyanis eltérést mutattak a szélcsatornában tapasztaltakhoz képest. Egy másik az, hogy bizonyos megoldások nagyobb mértékben befolyásolták a teljesítményt, mint azt vártuk. Ezeket nem örömünkben szereltük az autóra, de fordíthattunk volna nagyobb figyelmet rájuk. Ezek a megoldások a szezon végén is rajta voltak az autón, 2025-re mindenképpen változtatnunk kell rajtuk” – magyarázta.

„Az autó bizonyos területein leszorítóerőt veszítettünk, aminek következtében a versenypályán nem tudtunk olyan teljesítményt nyújtani, mint amit a szélcsatornában mértünk. Ez volt a korrelációs probléma, de az autó egyensúlyával is gondunk volt.”

Az autó egyensúllyal kapcsolatos problémája a Monacói Nagydíjon vált igazán látványossá, ahol a Red Bull rendkívül rosszul reagált a magas kerékvetők jelentette kihívásra. Waché elárulta, a csapat már korábban tudott a problémáról, de mindaddig olyannyira nagy előnnyel rendelkeztek, hogy nem érte meg számukra ilyen módon belenyúlni az autó viselkedésébe.

„Felismertük, de az autó annyira gyors volt, hogy nem akartunk túlságosan belenyúlni. Aztán visszatértünk Európába, ahol a McLaren nagyobb nyomást tudott ránk helyezni. Ekkor vált nyilvánvalóvá, hogy ez a terület az, ami a legnagyobb problémát jelenti a tempónk szempontjából.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!