„Őrületes sztori, ahogy fiatalabb koromban minden a helyére került számomra. Hihetetlenül szerencsés vagyok” – így tekintett vissza junior karrierjére az idén teljes évre F1-es üléssel rendelkező Liam Lawson, aki öt évvel ezelőtt még csak nem is sejtette, milyen pályafutás áll előtte.
2018-ban a német F4-es bajnokságban a második pozícióban végzett, az F3-ban való fellépésre azonban nem rendelkezett elég anyagi forrással, és szabad hely sem volt a mezőnyben. Lawson így télre hazatért Új-Zélandra, ahol a Toyota Racing Series nevű öthetes bajnokságon indult el. Ennek köszönhetően vett új irányt a pályafutása.
„Régen nagyon népszerű sorozat volt. Lando [Norris] rajthoz állt benne, Lance [Stroll] rajthoz állt benne, sokan kipróbálták ott magukat. Ez egy öt héten át zajló nyári széria volt Új-Zélandon olyan autókkal, amelyek eléggé hasonlítanak az F3-asokra. Mivel az év azon időszakában Európában tél van és senki nem csinál semmit, így sokan elutaztak ide, hogy teszteljenek vagy versenyezzenek.”
„Én 2019-ben úgy álltam itt rajthoz, hogy tudtam, ez az utolsó esélyem. Semmi tervem nem volt arra az évre, és se pénzem, se helyem nem volt az F3-ban. Szóval úgy álltam hozzá, hogy ebből valamit ki kell hoznom. Egy héttel később szerződésem volt a Red Bull-lal. Volt egy nagy előzésem valaki ellen, és másnap már aláírtuk a szerződést.”
Az ifjú pilóta felkarolásában nem más, mint Helmut Marko játszott óriási szerepet.
„Lucas Auer is ott versenyzett, aki akkor már a Red Bull juniorja volt. Emlékszem, csapattársak voltunk, és az első versenyre készülve láttam, hogy a Red Bull sisakját viseli. Azt gondoltam, ez állati menő. Szóval Marko Lucas miatt figyelte a versenyt, és ő kezdeményezte a szerződést.”
A Red Bullnak hála Lawson be tudott kerülni előbb a Forma-3-ba, majd a Forma-2-be. Az F1-ben először akkor tudott rajthoz állni, amikor 2023-ban Daniel Ricciardo kézsérülést szenvedett a Holland Nagydíjon. Idén Max Verstappen csapattársaként kezdi meg első teljes szezonját a száguldó cirkuszban.