Miután Hamilton váratlanul bejelentette, hogy 2025-től a Ferrari pilótájaként folytatja pályafutását, a Mercedes részéről Wolff többször nyilatkozott úgy, hogy „tárt karokkal” fogadná a hollandot, a felek pedig egyeztetéseket is folytattak egymással. Verstappen ugyanakkor 2028 végéig szóló szerződéssel rendelkezik a Red Bullnál, így a Mercedes végül a fiatal tehetség, Andrea Kimi Antonelli mellett döntött Hamilton helyetteseként.
Wolff a német Auto Motor und Sport című lapnak adott nyilatkozatában határozottan tagadta, hogy Verstappen szerződtetése valaha is reális opció lett volna.
„Soha nem volt ilyen tervünk. Mindig nyitottan kommunikáltunk egymással. Egy ponton ő maga mondta, hogy egyelőre maradni akar ott, ahol van, mert ez tűnik helyes döntésnek számára. Én pedig azt mondtam, hogy mi Kimi mellett döntünk, mert ez tűnik helyesnek számunkra. Most meglátjuk, hogy alakul a jövő” — magyarázta az osztrák szakember.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke már a tavalyi Holland Nagydíjon megerősítette, hogy Verstappen szerződése tartalmaz egy „teljesítményalapú” záradékot, amely lehetőséget adhat neki arra, hogy 2028 előtt távozzon az osztrák istállótól. A brit The Times című lap értesülései szerint ez a záradék lehetőséget nyújt Verstappennek, hogy kilépjen a szerződéséből, amennyiben a 2025-ös szezon „jelentős részének” lezárultával a pilóták világbajnokságának harmadik helyén kívül találja magát.
Verstappen azonban nem kívánta megerősíteni, hogy valóban létezik ilyen záradék. Az olasz Sky televíziónak még szeptemberben adott interjújában kifejtette: „Az emberek sokkal többet beszélnek ezekről a dolgokról, mint én. Nagyon nyugodt vagyok, csak a vezetésre és a problémáim megértésére koncentrálok, hogy javuljak. Aztán hazamegyek, és élem az életem.”
„Nagyon nyugodt vagyok a jövőmet illetően. Számomra ez nagyon egyszerű: szeretem, amit csinálok, és amíg élvezem, maradok itt és folytatom a vezetést a Forma-1-ben. Ha máshová akarok menni, akkor máshová megyek. De jelenleg ez nincs a fejemben.”
Amikor közvetlenül rákérdeztek arra, hogy a szerződése tartalmaz-e olyan záradékot, amely lehetővé teszi, hogy 2028 előtt elhagyja a Red Bullt, csak ennyit válaszolt: „Talán igen, talán nem. Egyelőre nem gondolok erre, mert annyi minden van, amit meg kell értenem és jobban kell csinálnom, hogy a jövőben előrébb lépjek. Ami ezután történik, az még távolinak tűnik számomra.
A Mercedes csapata a hibrid éra 2014-es kezdete után példátlan dominanciát mutatott: nyolc egymást követő konstruktőri és hét egyéni világbajnoki címet szerezve. Az új generációs versenyautók 2022-es bevezetése óta azonban a brackley-i alakulat messze elmarad korábbi formájától, és az elmúlt három évben mindössze öt futamgyőzelmet ünnepelhetett.
A 2026-os új szabályok – köztük a 50%-os elektrifikáció és a teljesen fenntartható üzemanyagok bevezetése – kapcsán a Mercedes magabiztosan tekint a jövőbe, egyes vélemények szerint a 2014-es érához hasonló lendülettel készülve.
Eddie Jordan, a korábbi Forma-1-es csapatfőnök szerint a Mercedes komoly erőforrásokat különített el Verstappen esetleges szerződtetésére. A Formula For Success podcastban a szakember azt mondta: „Monacóban találkozott Toto, Jim Ratcliffe [az INEOS vezérigazgatója] és Ola Kallenius [a Mercedes ügyvezető igazgatója], hogy összeállítsanak egy pénzügyi alapot Max fizetésének fedezésére. Max tisztában volt ezzel, bár nem vagyok biztos benne, hogy ott volt a találkozón. Ez azonban jól mutatja Toto és a csapat eltökéltségét, hogy egy napon megszerezzék Maxot.”