A Forma-1-es versenyzők krémje előrehaladott tárgyalásokat folytat a Nemzetközi Automobil Szövetség illetékeseivel, ugyanis attól tartanak, hogy a kipörgésgátló használata nélkül komoly veszélybe kerülhetnek az esős versenyeken.
A Forma-1-es versenyzők krémje előrehaladott tárgyalásokat folytat a Nemzetközi Automobil Szövetség illetékeseivel, ugyanis attól tartanak, hogy a kipörgésgátló használata nélkül komoly veszélybe kerülhetnek az esős versenyeken.
A 2008-as versenygépek bemutatója előtt, melyekben már nem kapnak helyet a vezetést segítő elektronikai berendezések, több versenyző is aggodalmát fejezte ki az esetleges esős versenyek biztonságával kapcsolatban.
A versenyzők egy része már korábban is tárgyalásokat folytatott az F1 versenyigazgatójával, Charlie Whitinggal, akitől a megoldást várták. Egyes források szerint a pilóták azt szeretnék, hogy külön szabály vonatkozzon az esős versenyekre, illetve lehetőség legyen arra, hogy lefújják a futamot, ha túlságosan veszélyesnek ítélik meg a versenyzést.
A Red Bull Racing skót versenyzője, David Coulthard, aki kulcsszerepet vállalt a tárgyalásokban, a következőket mondta az Autosport magazinnak adott nyilatkozatában: “Fernando Alonso egy vízátfolyásra hajtott és kiesett a Japán Nagydíjon a tavalyi évben, pedig akkor még engedélyezett volt a kipörgésgátló használata. Az elektronika sem segített rajta, és ez még durvább lesz a jövőben, hiszen az F1-es erőforrásokat nem egyszerű kordában tartani.”
“Nem szeretnénk, ha a balesetek miatt kellene félbeszakítani egy-egy futamot. El kell kerülni, hogy egymásra másszanak az autók, a közönségbe repüljenek, vagy olyan balesetek legyenek, mint Alex Zanardié volt a Lausitzringen még 2001-ben. Azonban biztos vagyok benne, hogy Charlie jó döntést fog hozni. Éppen ezért is próbálunk vele nyíltan beszélni, ahelyett, hogy túlreagálnánk a dolgot.”
Coulthard komoly támogatást élvez kollégáitól, akik teljes mértékben egyetértenek vele, és el szeretnék kerülni, hogy komolyabb gond legyen az esős versenyeken.
A Honda Racing brit pilótája, Jenson Button a következőkkel folytatta: “Az egyetlen dolog, ami miatt aggódom, hogy a kipörgésgátló nélkül nem fogjuk tudni megfelelően a pályán tartani az autókat az esős futamokon. Nagyon veszélyes lesz. A tavalyi évben nem is tudtunk volna versenyezni kipörgésgátló nélkül Fujiban. Az egyenesekben is kicsúsztunk volna.”
A Ferrari brazilja, Felipe Massa így vélekedett: “A biztonság szempontjából ez egy hatalmas visszalépés. Biztos vagyok benne, hogy több lesz a baleset, és veszélyesebb lesz a versenyzés az esőben. Beszéltem Michael Schumacherrel és más versenyzőkkel, akik egyöntetűen azt mondták, hogy a kipörgésgátló nélkül sokkal veszélyesebb lesz a versenyzés, mint korábban. Egy olyan verseny, mint amit Fujiban futottunk, komoly veszélyt jelenthet számunkra.”
Mindezek ellenére a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley úgy gondolja, hogy az esős versenyek semmivel sem lesznek veszélyesebbek, mint korábban, mikor még engedélyezett volt a kipörgésgátló használata a királykategóriában.
“Esőben vezetni veszélyes, kipörgésgátlóval és anélkül is” – mondta. “Ugyan könnyebben ki lehet majd csúszni, de semmivel sem lesz veszélyesebb, mert a sebességek alacsonyabbak lesznek. Ez volt a koncepció a bordázott gumik bevezetésekor is, hiszen azzal, hogy csökken a tapadás, alacsonyabbak lesznek a sebességek, ami kevesebb balesetet eredményez.”
“Képzeljék csak el, hogy a lehető legdurvább körülmények között, hóesésben kerül megrendezésre a Brit Nagydíj. Valószínűleg senki nem sérülne meg, mert egyik versenyző sem menne elég gyorsan ahhoz, hogy kárt tegyen magában és a másikban. Természetesen nehezebb lesz vezetni esőben, de ez eddig is így volt. Az emberek azt is elfelejtik, hogy ezek a srácok kiváló versenyzők. Egyikük sem fog bajba kerülni” – tette hozzá az elnök.