A Ferrari technikai igazgatója, Aldo Costa már a bemutató napján kijelentette, az F2008-as teljesen más lesz, mikor kigördül a pályára a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjnak helyet adó Melbourne-ben.
A Ferrari technikai igazgatója, Aldo Costa már a bemutató napján kijelentette, az F2008-as teljesen más lesz, mikor kigördül a pályára a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjnak helyet adó Melbourne-ben.
A maranellói bázisú alakulat vasárnap délután egy visszafogott ceremónia keretén belül mutatta be 2008-as versenygépét, ahonnan még a fotósokat is kitiltotta, azonban Costa elmondta, az új autó jelentős átalakuláson megy majd keresztül a márciusi szezonnyitóig.
“Keményen dolgozunk az aerodinamikán” – mondta a szakember a bemutatón. “Aerodinamikai szempontból az autó teljesen más lesz, csak néhány elem marad érintetlen. Az új autót folyamatosan fejlesztjük, így a szezon első versenyére külsőleg igencsak át fog alakulni.”
“Az első és hátsó szárny teljesen új lesz, hiszen most nagyban hasonlítanak arra, amit eddig is használtunk. A karosszéria és az oldalszekrények vékonyabbak. Minden elemet úgy próbáltunk meg újratervezni, hogy növeljük a hatékonyságukat.”
“Mindent megtettünk annak érdekében, hogy megoldjuk azokat a problémákat, melyekkel egyes pályákon, például Monte-Carlóban, Magyarországon, és Kanadában találkoztunk. Keményen dolgoztunk azokon az aerodinamikai elemeken, melyek megoldhatják ezeket a problémákat.”
Az új autó holnap debütál Fioranóban, még mielőtt a csapat megkezdené annak továbbfejlesztését a március 16-án megrendezésre kerülő Ausztrál Nagydíjra.
Costa azt is elmondta, hogy a szakemberek éjt nappallá téve azon dolgoztak, hogy az autót az új szabályokra szabják, melyek tiltják a vezetést segítő elektronikát.
“Rengeteget dolgoztunk az elektronikán” – magyarázta. “Az idei évtől bevezetésre kerül az egységesített elektronika, amit a MES szállít be a csapatoknak, ami arra kényszerített minket, akik eddig a Magneti Marelli rendszerét használtuk, hogy átnézzük az autó elektronikai tervrajzát, és alkalmazkodjunk a vezetést segítő elektronika hiányához.”
“A sebességváltón is rengeteget dolgoztunk. Ahogy az ismert, az idei évtől egy egységnek négy egymást követő futamot kell kibírnia. Ez volt a fő szempont a munka során. A váltó belső méretei megváltoztak, mivel tartósabbá és strapabíróbbá kellett tennünk az egyes elemeket. A felfüggesztést is átdolgoztuk. Ez nem látható, de ez javít az autó kezelhetőségén azokon a pályákon, melyeken a tavalyi évben szenvedtünk.”
“Az új autó egy kicsit rövidebb lett elődjénél. A tavalyi évben elég nagy mértékben megnöveltük az autó tengelytávját, míg idén az autó teljes hossza nagyjából azonos marad, kivéve azokat a részeket, ahol úgy éreztük, szükség van a változtatásra. Azonban semmi komoly” – tette hozzá Costa.