Öt évre rövidült a motorfejlesztési tilalom - F1VILÁG.HU

Öt évre rövidült a motorfejlesztési tilalom

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Forma-1-es csapatok vita nélkül megegyeztek abban, hogy az eredetileg tíz évre tervezett motorfejlesztési tilalmat felére csökkentik, és elgondolkodnak azon, miként lehetne bevezetni a Honda által javasolt költségvetési limitet a királykategóriában.

A Forma-1-es csapatok vita nélkül megegyeztek abban, hogy az eredetileg tíz évre tervezett motorfejlesztési tilalmat felére csökkentik, és elgondolkodnak azon, miként lehetne bevezetni a Honda által javasolt költségvetési limitet a királykategóriában.

A Nemzetközi Automobil Szövetség pénteken megbeszélést tartott párizsi főhadiszállásán, ahol a csapatok képviselői jelenlétében a szélcsatornák és a számítógépek használatának korlátozásáról, ill. más költségcsökkentő megoldásokról folytak a tárgyalások.

Bár a szélcsatornák használatának végleges beszüntetését nem szavazták meg a csapatok, a pénteki megbeszélésen számos új ötlet zöld utat kapott, melyek a felek szerint mindenképpen előbbre viszik a sportot.

“Roppant konstruktív, pozitív és eredményes volt a megbeszélés” – mondta egy magát megnevezni nem kívánó forrás az Autosportnak.

A csapatok komolyabb vita nélkül megegyeztek abban, hogy a tíz éves motorfejlesztési tilalmat öt évre csökkentik, és a Nemzetközi Automobil Szövetség is vállalta, hogy szakértők bevonásával már most megkezdi a munkát az új motorkoncepción, hogy az elkészüljön a 2013-as idény kezdetére.

A hírek szerint az új motorformula előtérbe helyezi a környezetbarát technológiákat, és költséghatékonyabb lesz a jelenlegi 2.4 literes V8-as erőforrásoknál. Az FIA továbbá abba is belement, hogy az elkövetkezendő két évben benyújtja a csapatoknak az új motorformulára vonatkozó javaslatait.

A csapatok többsége úgy gondolja, hogy a költségvetés maximálása lenne a leghatékonyabb módszer a költségek csökkentésére a jövőben, ám a Ferrari szerint vannak más, szintén hasonlóan jó megoldások.

A költségvetés maximálására elsőként a Honda Racing vezetése, Nick Fry és Ross Brawn hívta fel a figyelmet, akik szerint csak így lehetne kordában tartani a csapatok határtalan költekezését.

“Mindketten úgy gondoljuk, hogy a költségvetés maximálását minél előbb be kellene vezetni a sportban” – mondta Fry még decemberben. “Jelen pillanatban, ha megnézzük az Angliában székelő csapatok folyószámláját, akkor azt láthatjuk, hogy a költségek folyamatosan nőnek.”

“Eddig azt tettük, hogy sikeresen átmozgattuk a pénzt egyik területből a másikba egy csapaton belül. Már nem a motorfejlesztésekre, hanem az aerodinamikára költenek a csapatok, mert ott lehet nagyobb fejlődést elérni.”

Hirdetés

“Mi teljes mértékben támogatjuk az aerodinamika területén történő megszorításokat, de attól tartunk, hogy ezzel más területekre költenek majd többet a csapatok. Vagy a versenyzők, vagy a mérnökök fizetésébe megy, vagy pedig az autó más területeire költenek majd többet, de ezzel nem csökken a csapatok teljes költségvetése.”

“Éppen ezért a megszorítások helyett maximálni kellene a költségvetést a Forma-1-ben. Bár nem lenne egyszerű felügyelni, véleményünk szerint elérhető lenne” – tette hozzá Fry.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!