A Prodrive csapatfőnöke, David Richards szerint nem életképes ötlet a költségvetés maximalizálása a Forma-1-ben. A szakember úgy gondolja, hogy a technikai szabályok átdolgozásával kellene korádban tartani az egekbe szökő költségeket.
A Prodrive csapatfőnöke, David Richards szerint nem életképes ötlet a költségvetés maximalizálása a Forma-1-ben. A szakember úgy gondolja, hogy a technikai szabályok átdolgozásával kellene korádban tartani az egekbe szökő költségeket.
A Forma-1-es csapatok vezetői a hónap végén ülnek össze a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) illetékeseivel, hogy átbeszéljék, miként lehetne bevezetni a 2009-es idénytől a költségvetési limitet a királykategóriában.
A csapatok többsége ugyanis támogatja az először a Honda által felvázolt ötletet, mert mindannyian azon vannak, hogy valamilyen módon kordában tartsák, és csökkentsék a költségeket a Forma-1-ben.
Azonban Richards, akinek csapata a kereskedelmi karosszériák körüli folyamatos vita miatt nem tudott belépni a királykategóriába, úgy gondolja, hogy a költségvetés maximalizálása egyáltalán nem járható út a Forma-1-ben.
Az üzletember szerint tanulni kellett volna az Ausztrál V8 Supercar bajnokságban is bevezetett költségvetési limit következményeiből, ami amellett, hogy nem ért semmit, rengeteget ártott a szériának.
“Nem hiszem, hogy működne” – mondta Richards az Autosportnak. “Nem hiszem, hogy életképes javaslat lenne. Láthattuk, hogy mit tett Ausztráliában, ahol azonnal meg is szüntették a költségvetés korlátozását.”
“Úgy gondolom, hogy a költségvetés maximalizálása egyfajta mentség a gyenge technikai szabályokra. Jobb technikai regulákkal könnyedén kordában lehetne tartani a költségeket a Forma-1-ben. Ugyanez igaz a sportszabályzatra is.”
“Ez egy picit olyan, mintha egy kormány nem megfelelő eszközökkel akarná kontrollálni a dolgokat. Egyszerűen nem lehet a piaci erőkkel harcba szállni, és beleszólni abba, hogy ne a legjobb kerüljön az élre” – folytatta Richards, aki ismét elmondta, hogy amíg nem engedélyezik a kereskedelmi karosszériák használatát, csapata biztosan nem tud elindulni a Forma-1-ben.
“Nincs elég időm és keretem arra, hogy mindent az elejéről kezdjek. Ez legalább öt évbe telne, és még akkor sem biztos, hogy versenyképes lenne az ember. Nem hiszem, hogy ez járható út lenne. Az egyetlen megoldást az jelentené, ha engedélyeznék a karosszériák adás-vételét.”