Baumgartner Zsolt hosszú idő után ismét hallatott magáról, és lapunknak adott interjújában őszintén beszélt jelenlegi helyzetéről…
Baumgartner Zsolt hosszú idő után ismét hallatott magáról, és lapunknak adott interjújában őszintén beszélt jelenlegi helyzetéről…
Azt követően, hogy a 2004-es szezont végigversenyezte a Minardi színeiben a Forma-1-ben, Baumgartner Zsolt mintha felszívódott volna.
Hazánk első F1-es versenyzője a tavalyi évet Amerikában töltötte a Minardi USA tesztversenyzőjeként a Champ Car szériában, ám azzal, hogy egyesült a két legnagyobb amerikai géposztály, még maga sem tudja, hol folytatja versenyzői pályafutását, ha egyáltalán folytatja…
Miként telnek a mindennapjaid, mit csinálsz mostanában, hiszen szinte semmit nem hallani rólad?
Sajnos nem versenyzem. A tavalyi évben a Minardi USA csapatnál voltam tesztpilóta, ám idén nincs Champ Car sorozat, és még az sem dőlt el, mi lesz a csapat sorsa. Azonban ha lesz csapat, akkor valószínűleg ott fogok versenyezni. Egyelőre még megy rajta a gondolkodás, ez Paul [Stoddart] döntése lesz. Nyilván minden azon múlik, hogyan állnak a csapat szponzorai.
A döntés [hogy összeolvad a Champ Car és az IRL] elég későn jött, szinte a szezon kezdete előtt dőlt el, így roppant nehéz helyzetbe kerültek a csapatok, különösen úgy, hogy az új széria költségvetése jóval nagyobb lesz, mint a Champ Car sorozaté volt. Egy biztos, nem lesz egyszerű szponzorokat találni.
Ha ez netán nem jönne össze, mik a terveid, hol tudod elképzelni a jövődet?
Terveim között az szerepel, hogy egy olyan sorozatban versenyezzek, ahova nem kell szponzorokat vinni, ám ez jelen pillanatban elég nehéz dolog. Kicsi rá az esély, hogy szponzorpénz nélkül olyan sorozatba kerüljek, ahol érdemes lenne versenyezni, lenne előrejutási lehetőség.
Milyen sorozatok jöhetnek számításba?
Akár a Le Mans-i 24 órás megmérettetés, vagy más formaautó sorozatok. De sajnos ezekhez is sok pénz kell. Megmondom őszintén, egyre távolabb kerülök attól, hogy visszatérjek. A tavalyi év azért volt jó, mert tudtam rendes autóban ülni, mind a Champ Car, mind a kétüléses, mind pedig az F1 Renault révén. Ezek csupa olyan jó dolgok voltak, amiből lehet idén is lesz valami, de versenyzői állás nincs kilátásban.
Milyen kapcsolatban állsz a Renault Forma-1-es csapatával?
Továbbra is tartom velük a kapcsolatot, de ha azt kérdezed, van-e esélyem a csapat tesztpilótai állására, akkor nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy nincs. A tavalyi évben vezettem a 2006-os világbajnok autót a WSR hétvégén a Hungaroringen, azonban nem biztos, hogy ezt ismét bevállalnám. Ha rendszeresen lehetne csinálni, annak talán lenne értelme, de csak bohóckodni nem szeretnék.
Európában vagy Amerikában gondolkozol?
Ahogy azt mondtam is, ha lesz lehetőségem, akkor szívesen visszamegyek Amerikába, kapcsolatom továbbra is megvan Paul Stoddarttal, majd meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok, részben ez is meghatározza a lehetőségeimet per pillanat.
Hogyan telnek most a mindennapjaid, mit csinálsz?
Tanulok, befejeztem az egyetemet Győrött, most egy plusz kétéves közgazdászképzésen vagyok, ez egy másoddiplomát ad. Úgyhogy most ezt csinálom, ez az, ami kitölti a napjaimat.
Elutazol-e valamelyik versenyre az idei évben?
Egyelőre nem tudom, nincs tervben. Még nem gondolkodtam rajta, de ha lesz feladatom, vagy olyan dolog, ami miatt érdemes kimennem, akkor majd elmegyek, de per pillanat nem látok arra esélyt, hogy bármiféle tárgyalást lehetne folytatni, amivel esetleg vissza lehetne kerülni tesztpilótának vagy versenyzőnek a Forma-1-be. A jelenlegi állás szerint egyik versenyen sem leszek jelen, talán majd elutazom egy-két focimeccsre.
Több versenyzővel is tartom a kapcsolatot, legutóbb Athénban szerepeltem a Forma-1-es futballcsapat színeiben, akkor többekkel beszélgettem. Fisichellával és Liuzzival igen jó a kapcsolatom, Schumacher is szokott érdeklődni irántam.
Ha már Schumachernél tartunk, mit gondolsz, ha visszaülne a Ferrariba, mire lenne képes?
Nyilvánvalóan jól menne a Ferrarival. Minden versenyen biztosan nem tudna a pole pozícióban végezni, de a szezon során jó eredményre lenne képes, ott tudna lenni a dobogós helyek környékén, és ha az autója lehetővé tenné, akár még a vb-címért is harcba szállhatna, ráadásul ő versenyben van, folyamatosan autózik, tehát nem egy idegen közeg ez számára.
Zsolt az idei bajnokságról is beszélt, a szezonnyitót is elemezte, illetve megtette tippjeit a következő versenyre. Az interjú folytatását csütörtökön olvashatjátok az F1világ.hu-n.