A Ferrari nem tart újabb motorproblémáktól, amelyek keresztülhúzták számításaikat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, ugyanis sikerült megtalálniuk a meghibásodás okát, és megtették a szükséges lépéseket.
A Ferrari nem tart újabb motorproblémáktól, amelyek keresztülhúzták számításaikat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, ugyanis sikerült megtalálniuk a meghibásodás okát, és megtették a szükséges lépéseket.
Az olasz alakulat számára borzalmasan kezdődött az idei év Melbourne-ben, ahol a csapat mindkét versenyzője egy motorhibának köszönhetően idő előtt búcsúzni kényszerült a vasárnapi futamon.
A Ferrari már másnap visszaküldte meghibásodott motorjait Maranellóba, ahol a mérnökök megkezdték a vizsgálatokat, hogy kiderítsék, mi okozhatta a problémát.
Később aztán kiderült, hogy a vártnál magasabb hőmérséklet is közrejátszott abban, hogy maghibásodott az üzemanyag-rendszer, ami a szelepek tönkremeneteléhez vezetett.
Mindezt a Ferrari sajtószóvivője erősítette meg, aki hozzátette, “nem az anyagok minőségével volt a gond, és a hűtés sem okolható emiatt. Mivel nem lehet kicserélni ezeket a motorokat [a befagyasztás miatt], megpróbálunk javítani a helyzeten, de biztosak vagyunk benne, hogy egyszeri esetről volt szó.”
A Ferrari továbbá cáfolta azon híreszteléseket, melyek szerint az idei évtől bevezetésre került egységesített elektronika (ECU) okozta volna a csapat vesztét az Albert Parkban.
“A problémának semmi köze nem volt az ECU-hoz, jóllehet az új egységgel új módszereket kell megtanulnunk, hogy a lehető legjobban tudjuk vezérelni a motort” – tette hozzá a szóvivő.