A Bridgestone Motorsport kemény és médium keverékű abroncsai számára a hétvégi verseny jelenti talán a szezon egyik legnagyobb kihívását, mert várhatóan perzselő hőséggel kell majd megküzdeniük a pilótáknak a Maláj Nagydíjnak helyet adó Sepangban.
A Bridgestone Motorsport kemény és médium keverékű abroncsai számára a hétvégi verseny jelenti talán a szezon egyik legnagyobb kihívását, mert várhatóan perzselő hőséggel kell majd megküzdeniük a pilótáknak a Maláj Nagydíjnak helyet adó Sepangban.
A maláj versenypálya óriási kihívást jelent mind az autók, mind a pilóták számára, és az abroncsokat is erősen próbára teszi.
A két hosszú, egyenes szakaszt szűk, alacsony sebességű kanyarkombinációk követik, amik erős fékezést igényelnek.
A lassú szakaszok és kemény fékzónák mellett, a változatos kanyarok miatt nagy terhelésnek vannak kitéve az abroncsok, nem is beszélve a pályán uralkodó hatalmas hőségről, ami extra terhelést jelent a gumiknak.
Malajziában még a gyakori esőzések idején sem csökken a hőmérséklet. A helyzetet az sem egyszerűsíti, hogy a pályát újraaszfaltozták a legutóbbi nagydíj óta és a friss aszfalt más tulajdonságokkal rendelkezik, mint az előző burkolat.
“Nagyon várjuk már a szezon második versenyét. A sepangi versenypálya nagy kihívást jelentett számunkra az évek során és izgalmas lesz megtapasztalni az új felületet” – mondta a Bridgestone Motorsport abroncsfejlesztő igazgatója, Hirohide Hamashima.
“Ez a versenypálya hatalmas terhelést jelent a gumik számára, mert a két hosszú, egyenes szakaszt szűk, alacsony sebességgel bevehető kanyarkombinációk követik, melyek erős fékezésre kényszerítik a versenyzőket. Ebben a szezonban a tapadás szabályozása és a motorfék használata nélkül a pilótáknak még inkább oda kell figyelniük, hogy ne tegyék tönkre az abroncsokat a túlságosan kemény fékezésekkel.”
“A forróságnak nagy szerepe van abban, hogy a két legkeményebb keverékünket választottuk. A mechanikus abroncstapadásra építjük stratégiánkat, ezért fontos szerepet kapnak a gumik. Tapasztalataink szerint gyakran van eső ezen a pályán, ezért talán bevetjük majd eső- és extrém esőabroncsainkat is.”
Forrás: Bridgestone Magyarország