Az F1-es versenyzők és a csapatok illetéksei megbeszélést tartanak az FIA versenyigazgatójával, Charlie Whitinggal a két hét múlva megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon, hogy átbeszéljék a biztonsági autóra vonatkozó szabályokat.
Az F1-es versenyzők és a csapatok illetéksei megbeszélést tartanak az FIA versenyigazgatójával, Charlie Whitinggal a két hét múlva megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon, hogy átbeszéljék a biztonsági autóra vonatkozó szabályokat.
Azt követően, hogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon többen komoly hátrányba került a biztonsági autó többszöri pályára küldése miatt, a versenyzők nemtetszésüket fejezték ki a tavalyi évben életbe lépett új szabállyal kapcsolatban, miszerint a biztonsági autós periódusban időszakosan lezárják a boxutcát.
Heikki Kovalainen szinte már a zsebében érezhette a dobogós helyezést, mikor a verseny végén ismét pályára gördült a biztonsági autó, és lezárták a boxutcát, ami miatt el kellett halasztania utolsó kiállását, így csúnyán visszaesett a mezőnyben.
Néhány versenyző szerint veszélyes az új szabály, ugyanis néha csak az utolsó pillanatban értesülnek arról a rádión, hogy kinyitották, avagy bezárták a boxutcát. Volt olyan eset is, hogy egy versenyző már ráfordult a boxutca bejárati ívére, mikor rászóltak, hogy piros jelzés van érvényben, így hirtelen vissza kellett rántania autóját a pályára, ami nem kis veszélyt jelentett rá és a többiekre nézve egyaránt.
Éppen ezért az európai futamok nyitóállomásának helyet adó Barcelonában megbeszélést tartanak a csapatok az FIA illetékeseivel, hogy miként lehetne változtatni azon a szabályon, amelyet azért hoztak meg a tavalyi év elején, hogy megakadályozzák azt, hogy a versenyzők – a biztonsági autó pályára küldésének pillanatában – teljes sebességgel száguldjanak a boxutca felé, miközben valós veszélyhelyzet van a pályán.
A Versenyzők Érdekvédelmi Szervezetének (GPDA) egyik igazgatója, Mark Webber az Autosportnak megerősítette, megbeszélést tartanak a Spanyol Nagydíjon, ahol reményei szerint megoldást találhatnak a problémára.
“Erről fogunk beszélni Charlie-val Barcelonában” – mondta Webber. “Ami Melbourne-ben történt, azt nagyon nehéz megérteni. Az FIA sportfelügyelőinek sincs könnyű dolguk, hogy ne hibázzanak a boxutca jelzőlámpáival, és a többi dologgal kapcsolatban.”
A versenyzők mindenképpen azt szeretnék elérni, hogy a lehető legkevesebb hátrányuk származzon a biztonsági autó pályára küldéséből.
Az egyik javaslat az lenne, hogy csak a veszélyzónában kellejen lassítaniuk, a pálya többi részén – ahol biztonságos a körözés – a saját tempójukat mehessék, miközben zárkóznak fel a biztonsági autó mögé, és haladnak a boxutca felé.
Webber szerint mindez látványosabbá és nem utolsó sorban igazságosabbá tenné a versenyzést.
“Egy kicsit furcsa, hogy büntetést kap valaki azért, mert a piros jelzés ellenére muszáj kihajtania a boxba, ugyanis elfogyna az üzemanyaga. Heikki fantasztikusan ment Melbourne-ben, és mégis visszaesett” – mondta a Red Bull Racing ausztrál versenyzője.