A Ferrari nem tulajdonít különösebb jelentőséget radikálisan új, átlyukasztott orrkúpjának, miután a csapat főtervezője, Nicholas Tombazis szerint az semmivel sem fontosabb, mint a többi aerodinamikai fejlesztés.
A Ferrari nem tulajdonít különösebb jelentőséget radikálisan új, átlyukasztott orrkúpjának, miután a csapat főtervezője, Nicholas Tombazis szerint az semmivel sem fontosabb, mint a többi aerodinamikai fejlesztés.
Az olasz gárda komoly figyelmet kapott a múlt heti tesztprogramon, ahol először mutatta be régóta híresztelt orrkúpját, amelyen egy eddig még nem látott “alagút” található.
Bár egyesek szerint az új fejlesztés komoly előnyhöz juttathatja a csapatot, a Ferrari főtervezője, Nicholas Tombazis elmondta, az új elem nem jelent akkora előrelépést, mint azt mások gondolják.
“Ez nem egy olyan forradalmi újítás, amellyel azonnal két másodperccel javulnánk” – mondta Tombazis a Gazzetta dello Sportnak. “Ennél sokkal egyszerűbb, egy szimpla aerodinamikai fejlesztés, hasonló, mint a többi, csak látványosabb.”
Az olaszok szakembere azt is elárulta, azért halasztották el az új elem bevetését az európai szezon kezdetéig, mert annak át kellett mennie az FIA által kötelezően előírt törésteszten.
“Ez egy olyan ötlet volt, amelyen régóta dolgozunk, de nem volt alappillére az F2008-as modell fejlesztésének, még ha azt sokan úgy is gondolják. Az autó e nélkül is kiválóan teljesít” – folytatta Tombazis. “Az új orrkúppal javul az első szárny hatékonysága, illetve a légáramlatokat javítja a diffúzor és a hátsó szárny felé.”
“A versenyző szemszögéből nézve, nagyobb lesz az autó leszorító ereje, így gyorsabban tud haladni az íveken. Azonban ez más újításoknak is köszönhető, melyek szabad szemmel nem felfedezhetők” – tette hozzá a szakember.