A Honda csapatvezetője, Ross Brawn úgy gondolja, hogy a gumimelegítők betiltásával és az új aerodinamikai szabályokkal, jóval több előzést láthatunk majd a jövő évben a Forma-1-ben.
A Honda csapatvezetője, Ross Brawn úgy gondolja, hogy a gumimelegítők betiltásával és az új aerodinamikai szabályokkal, jóval több előzést láthatunk majd a jövő évben a Forma-1-ben.
A Forma-1-es autók kinézete egy kissé változni fog a jövő évben, mikor bevezetésre kerülnek az új, kisebb leszorító erőt generáló aerodinamikai szabályok, melyek lehetővé teszik, hogy közelebb kerüljenek egymáshoz a versenyzők, és könnyebben előzési pozícióba kerüljenek.
“Az autók sokkal kevesebb leszorító erőt generálnak majd, mint jelenleg, amit más területen kell pótolniuk a csapatoknak” – mondta Brawn. “Az volt az érzésünk, hogy ha nagyobb lenne a mechanikai tapadása az autóknak, és az aerodinamika nem számítana annyira, akkor sokkal jobb pozícióba kerülhetnénk, ha az előttünk lévő versenygép mögött autóznánk.”
“Olyan megoldásokat próbálunk, melyekkel az autó egyensúlya nem változna meg akkor sem, ha közel kerül az előtte haladóhoz. Nyilvánvalóan még számos kísérletet el kell végeznünk, hogy mindent számításba vehessünk, de majd meglátjuk, mi lesz.”
A gumimelegítők betiltásával a versenyzőknek nem lesz könnyű dolguk a kerékcserét követő körökben, mikor a gumik még nem érik el az üzemi hőfokukat. Éppen ezért egyesek úgy gondolják, hogy a csapatok a lehető legkevesebb kiállásra törekszenek majd a jövőben a versenyeken.
Brawn azonban úgy gondolja, nem feltétlenül lesz ez a helyzet, és bízik benne, hogy az új szabályokkal változatosabbak lesznek a versenystratégiák a jövő évben.
“Nem hiszem, hogy a stratégiákat az üzemanyag fogyasztás minimalizálásának szellemében alakítanák majd ki a csapatok” – mondta Brawn. “Úgy gondolom, hogy nagyon érdekesek lesznek a versenystratégiák, mert mikor elhagyod a boxutcát, hidegek a gumijaid, így nem tudod megvédeni a pozíciódat azokkal szemben, akik már meleg gumikon futnak. Arra is figyelned kell, hogy a hosszabb etapon lévők ne tartsanak fel.”
“Rengeteg féle stratégiát láthatunk majd a jövő évben. Nem hiszem, hogy annyira egyszerű lenne a dolog, hogy kijelenthetnénk: az győz, aki a legtovább kint marad. Ez nem működik, hiszen ahogy használódnak el a gumik, úgy lassul az autók sebessége. Ezt is figyelembe kell venni.”
“Fontos lesz, hogy ki mikor hajt ki és teteti fel autójára a hideg gumikat, melyekkel az első körökben sebezhetővé válik. Biztos vagyok benne, hogy jóval több előzést láthatunk a jövő évben, és ez az, amit el szeretnénk érni” – tette hozzá Brawn.