A Forma-1 vezetői 110 millió Euróban állapítanák meg a csapatok éves költségvetését, amely a tervek szerint már a 2011-es szezonban bevezetésre kerülhet, értesült a brit Autosport magazin.
A Forma-1 vezetői 110 millió Euróban állapítanák meg a csapatok éves költségvetését, amely a tervek szerint már a 2011-es szezonban bevezetésre kerülhet, értesült a brit Autosport magazin.
Már a jövő évtől maximalizálják a csapatok költségvetését a Forma-1-ben, ám annak mértéke folyamatosan változni fog az azt követő években.
Az FIA tanácsadója, Tony Purnell levelet intézett a Forma-1-es csapatok vezetőihez, melyben közölte, milyen megszorításokat kíván alkalmazni a szövetség, melyek a tárgyalások alapját képezhetnék.
Az FIA javaslata szerint, 2009-ben 175, 2010-ben 140, majd az azt követő évben 110 millió Euró lenne a csapatok éves költségvetése.
Ebbe a költségvetési tervbe nem tartozna bele a motorokra, a KERS rendszerekre, valamint a marketingre vonatkozó költségek, sőt, a versenyzők, és csapatvezetők fizetését sem ebből a keretből kellene kigazdálkodni.
Bár ezek még csak javaslatok, a számokról már most megoszlanak a vélemények.
“A következő évre vonatkozó keret működőképesnek tűnik, azonban a Honda kicsit aggódik az azt követő évek miatt, így a későbbi megszorításokat még át kell beszélnünk” – mondta a Honda Racing ügyvezetője, Nick Fry az Autosportnak. “Azzal, hogy túlságosan lecsökkentjük a költségeket, elriasztjuk azokat, akik magasabb szintű technológiákat szeretnének.”
A Renault csapatvezetője, Flavio Briatore elmondta, csapata már most kevesebbet költ, mint amit a jövő évre javasolnak.
“Már most 40%-kal kevesebbet költünk, mint a jövő évi javasolt keret. Ha tartani szeretnénk a határt, akkor többet kell majd költenünk. Ez pedig igen ellentmondásos.”
A Toyota elnöke, John Howett bevallotta, attól tart, hogy a költségvetés maximalizálásának bevezetése gátat szab majd a technológiai fejlődésnek.
“Átfogó megbeszélésekre számíthatunk, ahol bármit elérhetünk. A kérdés az, hogy az FIA mennyire szeretné lecsökkenteni a költségeket az évek során, és az milyen hatással lesz az emberek megélhetésére. Ez a legnagyobb aggodalmam. Attól tartok, hogy ennek negatív hatásai lesznek” – mondta az elnök.
A McLaren csapatvezetője, Ron Dennis elmondta, egyáltalán nem biztos abban, hogy az FIA képes lesz felügyelni azt, hogy mennyit költenek a csapatok.
“Nem hiszem, hogy a költségvetés maximalizálásának betartását könnyedén felügyelni lehetne. Úgy vélem, hogy nagyon nehéz átlátni a Forma-1-ben aktívan résztvevő cégeket, mert azok több országban is jelen vannak, és fejlesztenek. Éppen ezért borzalmasan nehéz betartatni a költségvetést.”
“Egészen addig készen állunk elfogadni a költségcsökkentő megoldásokat, amíg azokról elhisszük, hogy betartathatók” – mondta a brit szakember.