Az FIA újabb szigorításokat vezet be a mozgó aerodinamikai elemek kiszűrésének érdekében, és felszólította a csapatokat, hogy erősítsék meg az autók orrkúpja felett átívelő hídszárnyakat még a hétvégi Kanadai Nagydíj előtt.
Az FIA újabb szigorításokat vezet be a mozgó aerodinamikai elemek kiszűrésének érdekében, és felszólította a csapatokat, hogy erősítsék meg az autók orrkúpja felett átívelő hídszárnyakat még a hétvégi Kanadai Nagydíj előtt.
Azoknak a csapatoknak, melyek eddig még nem rögzítették orrkúpjukhoz a hídszárnyat, mielőbb meg kell tenniük azt, hogy ezzel is biztosítsák, a légterelő ne hajoljon meg a nagyobb sebességű egyenesekben, ezzel jobb aerodinamikai hatékonyságot biztosítva az autó számára.
A tízfős mezőnyből hat csapat használ hídszárnyat: a McLaren, a Toyota, a Renault, a Williams, a Red Bull Racing, és a Scuderia Toro Rosso. A Renault már eredetileg is úgy tervezte idei versenygépét, hogy az magában foglalta az orrkúphoz erősített hídszárnyat, így a franciáknak nem kell átalakítaniuk a designt.
A hírek szerint a Török Nagydíj után erősödött fel a félelem a hajlékony hídszárnyakkal kapcsolatban, ugyanis egyes fedélzeti kamerás felvételeken egyértelműen látszott, hogy a légterelő függőleges irányban elmozdul.
A Nemzetközi Automobil Szövetség mindig is azon volt, hogy kiszűrje a hajlékony aerodinamikai elemeket a sportból, és a megszorításokat azért a Kanadai Nagydíj előtt vezette be, mert a montreali ring karakterisztikája olyan, hogy a mozgó aerodinamikai elemek hatalmas előnyt jelenthetnek.
2006-ban az FIA arra szólította fel a csapatokat, hogy tegyenek távtartót hátsó szárnyelemeik közé, hogy azok biztosan ne közelíthessenek egymáshoz a nagyobb sebességeknél.
A McLaren alkotta meg a hídszárnyat még a tavalyi évben. Bár már akkor felmerült a gyanú, hogy az egy mozgó aerodinamikai elem, az FIA technikai delegátusa zöld utat adott a szárny előtt.