A csapatok vezetői beleegyeztek abba, hogy a két hét múlva megrendezésre kerülő Francia Nagydíjon élesben, versenykörülmények között kipróbálják azt a javasolt rendszert, amely a biztonsági autós (SC) periódusok alatt életbe lépne a jövőben.
A csapatok vezetői beleegyeztek abba, hogy a két hét múlva megrendezésre kerülő Francia Nagydíjon élesben, versenykörülmények között kipróbálják azt a javasolt rendszert, amely a biztonsági autós (SC) periódusok alatt életbe lépne a jövőben.
A Forma-1-es alakulatok a Francia Nagydíj pénteki szabadedzésén élesben is kipróbálják azt az új rendszert, amely megoldhatja azt a problémát, amit a boxutca időszakos lezárása okoz a biztonsági autós periódusok alatt.
Az eredeti tervek szerint már a Monte-Carlói Nagydíj csütörtöki edzésein kipróbálták volna az új rendszert, azonban azt elhalasztották, hogy a csapatok a Kanadai-, és a Francia Nagydíj között megrendezésre kerülő barcelonai teszten még finomra hangolhassák a rendszert, mielőtt az élesben is bevetésre kerülne Magny-Cours-ban.
Mindez azt is jelenti egyben, hogy az új rendszer biztosan nem debütálhat a hétvégi Kanadai Nagydíjon, ahol általában több alkalommal is pályára szokták küldeni a biztonsági autót.
A tavalyi évben éppen a montreali futam világított rá arra, hogy nem stimmel valami a biztonsági autós szabályokkal, hiszen több versenyző büntetést kapott amiatt, mert rosszkor állt ki a boxba üzemanyagért.
A boxutca időszakos bezárását kimondó szabályt egyébként azért vezették be a tavalyi évben, hogy elkerülhetővé váljon, hogy a biztonsági autó beküldésének pillanatában a versenyzők teljes sebességre kapcsoljanak, hogy mielőbb vissza tudjanak térni a boxba.
A Forma-1 Sportmunkacsoport és az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting korábban egy olyan rendszert gondolt ki, amely megszabná a minimális szektoridőket, mikor pályára küldik a biztonsági autót.
Ezt az ötletet gondolták tovább az egységesített elektronikai rendszer (ECU) szoftverének kihasználásával, ami felügyelné a versenygépeket a biztonsági autós periódusok alatt, és megakadályozná, hogy túlságosan gyorsan hajtsanak a versenyzők, miközben folyamatosan nyitva maradna a boxutca.
A rendszer állítólag úgy fog működni, hogy egy üzenetet küld a versenyzőknek, melyben informálja őket arról, hogy pályára gördült a biztonsági autó. Ezt követően a versenyzők egy gomb megnyomásával nyugtázzák az üzenetet, és átállítják az ECU-t biztonsági autós üzemmódba.
Ahhoz, hogy bevezetésre kerülhessen az új rendszer, az összes csapat jóváhagyása szükséges, ám az FIA-hoz közel álló források szerint hamarosan debütálhat a rendszer.