Fernando Alonso bevallotta, nagy valószínűséggel abban az esetben sem szerezhetett volna pontokat a mai versenyen, ha nem csapja falnak autóját, ugyanis a Renault rosszul választotta meg a stratégiáját.
Fernando Alonso bevallotta, nagy valószínűséggel abban az esetben sem szerezhetett volna pontokat a mai versenyen, ha nem csapja falnak autóját, ugyanis a Renault rosszul választotta meg a stratégiáját.
A spanyol versenyző, aki az előkelő negyedik helyre kvalifikálta magát a szombati időmérő edzésen, az elsők között állt ki tankolni, mikor Sutil balesetét követően pályára küldték a biztonsági autót.
Bár az elején minden jól alakult számára, később beragadt – az időközben – egy kiállásos stratégiára váltó Nick Heidfeld mögé, így képtelen volt kihozni autójából a maximumot.
A Renault versenyzője bevallotta, még hét körre való üzemanyag volt autójában, mikor kiállt tankolni, így utólag már biztos benne, hogy jobban járt volna, ha nem áll ki szerelői közé, mikor pályára küldték a biztonsági autót.
Alonso ugyan keményen támadta Heidfeldet, ám az akarásnak végül nyögés lett a vége, és a spanyol pilóta a betonfalban végezte. A kétszeres világbajnok azonban – talán önmaga nyugtatásául – elmondta, nem volt reális a helyezése, mert még ahhoz is nagy szerencse kellett volna, hogy pontokat szerezzen.
“Hatalmas taktikai hibát követtünk el azzal, hogy kiálltunk a biztonsági autós periódus alatt” – mondta Alonso. “Még hat-hét körünk lett volna, annyi, mint Heidfeldnek, aki jócskán elénk került jól megválasztott stratégiájával.”
“Mikor kiestem, igaz, hogy a harmadik helyen autóztam, de ez megtévesztő, hiszen többen voltak mögöttem, akiknek már nem volt kiállásuk. A második kiállásom után közölték velem, hogy a nyolcadik, kilencedik helyre számíthatok, így még a pontszerzés is nehézkes lett volna a mai versenyen, ami igencsak elszomorít.”
“Ha a biztonsági autó pályára küldésekor kint maradunk, akkor Heidfeld és Kubica előtt maradhattunk volna, és jó eséllyel pályázhattunk volna a dobogós helyezésekre” – folytatta Alonso, aki a 42. körben vesztette el uralmát autója felett, és csapódott a betonfalnak.
“Megpróbáltam ívet váltani, hogy megelőzhessem Heidfeldet. Nem volt mit veszítenem, így mindent megpróbáltam, de a piszkos ívre hajtottam, és onnantól már csak utas voltam az autómban. Néha történnek ilyen dolgok, de a stratégiát nagyon elszúrtuk.”