A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley levélben közölte a Versenyzők Érdekvédelmi Szervezetével (GPDA), hogy készen áll tárgyalásokat folytatni a Forma-1-es vezetői engedély jelenlegi költségeiről.
A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley levélben közölte a Versenyzők Érdekvédelmi Szervezetével (GPDA), hogy készen áll tárgyalásokat folytatni a Forma-1-es vezetői engedély jelenlegi költségeiről.
Azt követően, hogy a GPDA igazgatói, Fernando Alonso, Mark Webber, és Pedro de la Rosa időpontot kért tőle, Mosley levélben válaszolt a versenyzők képviseleti szervének, melyben arról biztosította őket, szabaddá teszi magát számukra, hogy megbeszélhessék aggályaikat a vezetői engedély jelenlegi költségeivel kapcsolatban.
A versenyzők azután emelték fel hangjukat, hogy az FIA Motorsport Világtanács januárban elfogadtatta az új rendszert, miszerint drasztikusan megemeli a vezetői engedély árát, és az idei évtől az alapdíjat 1.725 helyett 10.000, a pontokért fizetendő összeget pedig 456 helyett 2.000 euróban állapítja meg.
Ez pedig azt jelenti, hogy a bajnokságban előkelő helyen szereplő versenyzők, nem kevesebb, mint 200.000 eurót kell, hogy fizessenek a vezetői engedélyért.
Bár a versenyzők kizárták egy esetleges sztrájk lehetőségét, Alonso a riportereknek elmondta, mindannyian azon vannak, hogy csökkentsék a vezetői engedély árát.
“Mindannyian egyetértünk abban, hogy a vezetői engedély ára túlzottan megemelkedett az idei évben, ami a legkevésbé sem elfogadható” – mondta a spanyol Magny-Cours-ban.