A Nemzetközi Automobil Szövetség csak abban az esetben hajlandó aláírni az új Concorde Egyezményt, ha a Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone több részesedést ad a csapatoknak a bevételekből.
A Nemzetközi Automobil Szövetség csak abban az esetben hajlandó aláírni az új Concorde Egyezményt, ha a Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone több részesedést ad a csapatoknak a bevételekből.
A szezon nyolcadik állomásának helyet adó Francia Nagydíjon tovább folytatódtak a tárgyalások az új Concorde Egyezményről, és minden jel arra utal, hogy az FIA készen áll aláírni az egyezséget, de csak abban az esetben, ha a csapatok több részesedést kapnak a szponzori és a televíziós bevételből, mellyel Ecclestone gazdálkodik.
Megbízható források szerint az FIA azt szeretné elérni, hogy a csapatok a szponzori pénzek 92%-át, és a televíziós jogokból befolyt összeg 67%-át oszthassák ki egymás között a jelenlegi 75 és 50 százalék helyett.
A csapatok a bajnoki helyezésük, és a sportban elfoglalt “történelmi” helyzetük alapján részesednek különböző módon a befolyt bevételekből, míg a Ferrarinak egy teljesen különálló szerződése van a többiektől.
Az FIA sajtószóvivője világosan kijelentette, hogy a szövetség igazságosan szeretné szétosztani a pénzeket a jövőben, és egy olyan egyezséget kíván kötni, amely biztosítja az irányító testület függetlenségét.
Egyes értesülések szerint az FIA már májusban elküldte Ecclestone-nak az általa javasolt módosításokat az új Concorde Egyezménnyel kapcsolatban, ám azóta semmit nem kapott vissza.
Az FIA felvetését, és az új egyezmény részleteit valószínűleg a szerdán, Párizsban megrendezésre kerülő Motorsport Világtanács ülésén tárgyalják majd meg a felek, és döntenek a folytatás ügyében.