A Forma-1 vezető motorgyártói cáfolják a Renault azon feltételezéseit, melyek szerint sportszerűtlenül fejlesztették volna erőforrásaikat az elmúlt években, és ezért kerültek előnybe velük szemben.
A Forma-1 vezető motorgyártói cáfolják a Renault azon feltételezéseit, melyek szerint sportszerűtlenül fejlesztették volna erőforrásaikat az elmúlt években, és ezért kerültek előnybe velük szemben.
A Renault csapatvezetője, Flavio Briatore és a kétszeres világbajnok Fernando Alonso is úgy gondolja, hogy azért maradtak le a többiektől, mert nem fektettek olyan komoly hangsúlyt a motorok fejlesztésére az elmúlt időben.
“A Renault a jelenlegi motorszabályok, a fejlesztések befagyasztása miatt esett vissza. Miközben mi más területeken dolgoztunk, a többiek a motorokkal is foglalkoztak, így jóval előttünk járnak, ami nem fair” – mondta Briatore a Gazzetta dello Sportnak adott nyilatkozatában.
Alonso Magyarországon azt is elárulta, hogy az a Mercedes-Benz motor, melyet a tavalyi évben a McLarennél használt, nyilvánvalóan sokat javult a szezon során.
“Mikor a motorokat kettő vagy három évvel ezelőtt befagyasztották, azt gondolom, hogy a Renault többé-kevésbé leállította a fejlesztéseket ezen a területen” – mondta a spanyol pilóta. “A párizsi gyárban jóval kevesebb ember dolgozik, hiszen már nincs annyi feladatuk. A motorok megépítése a dolguk, semmi több. Nincs kutatás és fejlesztés.”
“Egy másik csapat színeiben versenyeztem a tavalyi évben, és tudom, hogy mennyit fejlesztettünk a motoron a szezon során, mennyi újítást mutattunk be, ahogy most azt a többi csapat is teszi. Minden harmadik-negyedik versenyen újítások debütálnak, melyek extra lóerőket hoznak magukkal.”
A Renault ellenfelei azonban cáfolják, hogy bármi szabályelleneset tettek volna, hiszen elmondásuk szerint csak annyira nyúltak hozzá a motorokhoz, amennyire azt megengedték a szabályok.
“Sikerült előrelépést elérnünk a motor terén, de a változtatások és újítások mind szabályosak voltak” – mondta a BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen az Autosportnak.
“Mivel a tavalyi évben szigorítottak a szabályokon, azóta csak a kipufogón, a légbeömlőkön, az olajon és az üzemanyagon dolgozhattunk. Azonban nem hiszem, hogy a jövőben komolyabb előrelépések várhatók, hiszen már jó ideje fejlesztjük az olaj- és üzemanyag rendszert.”
A Ferrari technikai igazgatója, Aldo Costa a következőket mondta a Renault vádjaira reagálva: “Nyilván meg kell hallgatni a véleményüket, de ez így van a többiekkel is. A szabályok szerint tilos a motorok fejlesztése, azonban bizonyos elemeket, a megbízhatóság javítása érdekében ki lehet cserélni. Továbbá ha bizonyítani tudod, hogy környezetbarátabb, vagy olcsóbb alkatrészt tudsz találni egy másik helyére, akkor annak cseréjére is kérhetsz engedélyt.”
“Az információk kavarognak, mindenkinek megvan a maga kis véleménye, de ha az FIA nemet mond, akkor nem lehet mit tenni, nem módosíthatsz a motoron. Nem hiszem, hogy bárki is csalna, megvannak a szabályok, és azt tesszük, amit azok lehetővé tesznek.”