Felipe Massa parádés vezetést bemutatva, rajt-cél győzelmet aratott az Európa Nagydíjon. A Ferrari brazil pilótája mögött Lewis Hamilton végzett, aki második helyével megerősítette vezető pozícióját a bajnokságban. A harmadik Kubica lett, míg Raikkönen kiesett.
Felipe Massa parádés vezetést bemutatva, rajt-cél győzelmet aratott az Európa Nagydíjon. A Ferrari brazil pilótája mögött Lewis Hamilton végzett, aki második helyével megerősítette vezető pozícióját a bajnokságban. A harmadik Kubica lett, míg Raikkönen kiesett.
A pole-ból induló Felipe Massa remekül kapta el a rajtot és megtartotta vezető pozícióját, aki mögött elsőként Lewis Hamilton vette be a célegyenes utáni kanyarkombinációt, a BMW-s Robert Kubica előtt.
A Ferrari finn pilótája, Kimi Raikkönen egy kicsit beragadt, így a mögüle induló Heikki Kovalainen átvette tőle a negyedik helyet, miközben a hátsó régióban Nakajima hátulról telibe találta Alonsót, amit a Williams első, és a Renault hátsó szárnya bánt.
A hazai közönsége előtt versenyző Alonsónak így be kellett állnia a boxba, ahol a szerelők visszatolták a garázsba, hogy egy új hátsó szárnyat tegyenek fel autójára, ám a spanyol bajnok nem sokkal később levette sisakját és feladta a küzdelmet.
Az élen autózó Massa folyamatosan lépett el Hamiltontól, akit tisztes távolságból Kubica követett a harmadik helyen. A BMW Sauber lengyel versenyzője azonban a tizedik kör tájékán elkezdett lassulni, így Kovalainen és Raikkönen teljesen megérkezett mögé.
Kubica a csapatrádión autójára panaszkodott, ám később jelezte, minden rendben van, amit az is bizonyított, hogy ismét elszakadt az őt követőktől. Raikkönen azonban honfitársára tapadt, és folyamatosan tolta le a pályáról Kovalainent.
A kiállások első körét az élen autózó Felipe Massa kezdte meg, aki már majd’ öt másodperccel vezetett a mögötte haladó Hamilton előtt. A Ferrari brazilja csapattársa, Raikkönen elé érkezett vissza a pályára, így a finn újabb tizedeket veszített.
Közben Hamilton fantasztikus időket autózott, ám két körrel később ő is kiállt a boxba. A McLaren brit pilótája a Ferrari duója mögé érkezett vissza, ám egy körrel később Raikkönen – Kubicával egyetemben – szintén meglátogatta szerelőit.
Attól eltekintve, hogy Trulli megelőzte Vettelt, az első kiállások után nem változott a sorrend az élen. Glock ugyan Raikkönen előtt autózott, ám a Toyota német versenyzője egy kiállásos taktikán volt, és még nem volt kint a boxban.
A verseny felénél járva Massa már nyolc másodpercre növelte előnyét a mögötte autózó Hamiltonnal szemben, akit 16 másodperccel lemaradva Robert Kubica követett a harmadik helyen.
Kovalainen további öt másodperccel lemaradva követte a lengyel versenyzőt a negyedik pozícióban, akihez egyre közelebb került az egy kiállásos taktikával versenyző Glock, aki a harmincadik körben állt ki a boxba, ahol megkapta a verseny végéig elegendő üzemanyagot és a lágyabb keverékű gumikat.
Ezzel Raikkönen visszavette korábbi ötödik helyét, és folyamatosan csökkentette a különbséget közte és előtte haladó honfitársa, Heikki Kovalainen között.
Közben – húsz körrel a vége előtt – az élen autózó Felipe Massa megkezdte a kiállások utolsó körét. A brazil megkapta a lágyabb keverékű gumikat, és könnyedén visszatért Hamilton mögé, aki egy körrel később szintén kiállt tankolni, így visszaállt a rend.
Massát azonban nagyon rosszkor engedték ki a szerelők, és kis híját összeakadt a Force India német versenyzőjével, Adrian Sutillal a boxutcában – aki később egyedüliként gumifalnak csapta autóját.
Bár nem történt komolyabb baj, a sportfelügyelők azonnal jelezték, a verseny után kivizsgálják az esetet.
Időközben Raikkönen teljesen megérkezett Kovalainen mögé, akivel egyszerre állt ki a boxba. Sokáig úgy tűnt, hogy a Ferrari pilótája meg tudja előzni honfitársát, azonban idő előtt kilőtt, még mikor a töltőcső autójához volt csatlakoztatva. A finn versenyző elcsapta egyik szerelőjét, és rengeteg időt veszített, így Trulli is el tudott menni mellette.
A dráma azonban még csak ezután következett. Raikkönen teljesen megérkezett a Toyota versenyzője mögé, mikor tizenegy körrel a futam vége előtt a célegyenesben felrobbant a motorja, és kiállni kényszerült – ahogy csapattársa három héttel ezelőtt a Hungaroringen.
Az utolsó tíz körben már nem változott a sorrend az élen. A Ferrari még talpon maradt versenyzője, Felipe Massa magabiztosan vezetett az élen, akit öt másodperccel lemaradva Lewis Hamilton követett a második helyen.
A harmadik pozícióban autózó Robert Kubica már több mint fél perces hátrányban volt az előtte haladókkal szemben, akit Kovalainen, Trulli, Vettel, Glock és Rosberg követett a pontszerző helyeken.
Felipe Massa idei negyedik győzelmével felugrott csapattársa elé a második helyre, hat pontra megközelítve Hamiltont az egyéni világbajnokságban.
Európa Nagydíj, verseny:
1. Massa Ferrari (B) 1h35:32.339 2. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 5.611 3. Kubica BMW Sauber (B) + 37.353 4. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 39.703 5. Trulli Toyota (B) + 50.684 6. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) + 52.625 7. Glock Toyota (B) + 1:07.990 8. Rosberg Williams-Toyota (B) + 1:11.457 9. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:22.177 10. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 1:29.794 11. Piquet Renault (B) + 1:32.717 12. Webber Red Bull-Renault (B) + 1 kör 13. Button Honda (B) + 1 kör 14. Fisichella Force India-Ferrari (B) + 1 kör 15. Nakajima Williams-Toyota (B) + 1 kör 16. Barrichello Honda (B) + 1 kör 17. Coulthard Red Bull-Renault (B) + 1 kör Leggyorsabb kör Massa, 1:38.708 Kiesők: Raikkonen Ferrari (B) 46 Sutil Force India-Ferrari (B) 42 Alonso Renault (B) 1