A Forma-1-es csapatok szerdán megkezdték háromnapos tesztprogramjukat az olaszországi Monzában, ahol már a soron következő Belga-, illetve Olasz Nagydíjra készítik fel autóikat.
A Forma-1-es csapatok szerdán megkezdték háromnapos tesztprogramjukat az olaszországi Monzában, ahol már a soron következő Belga-, illetve Olasz Nagydíjra készítik fel autóikat.
A tesztek első napján a monzai versenyhétvégére készülnek a csapatok, ami szembetűnő, hiszen minden “felesleges” extra légterelő és aerodinamikai elem lekerült az autókról, nem is beszélve arról, hogy a hátsó szárnyak szinte egyetlen vízszintes elemből állnak.
Nem meglepő tehát, hogy a Ferrari elhagyta az elmúlt két versenyen is előszeretettel használt hosszított motorborítását, illetve – mivel minimális leszorító erőt követel meg az olasz pálya – visszatért eredeti orrkúpjához, azaz eddig minden jel arra utal, hogy nem az átlukasztott orrkúppal áll majd rajthoz Monzában.
A McLaren – a BMW-vel ellentétben – ugyan megtartotta orr-szárnyát, az extra leszorító erőt biztosító hídszárnyat elhagyta, ahogy a Toyota és a Williams sem szerelte fel autójára az orrkúp felett átívelő légterelő elemet.