A Ferrari motorrészlegének vezetője, Gilles Simon elmondta, a többiekhez hasonlóan, az olasz gárda is küszködik a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) fejlesztésével.
A Ferrari motorrészlegének vezetője, Gilles Simon elmondta, a többiekhez hasonlóan, az olasz gárda is küszködik a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) fejlesztésével.
A KERS-t már javában fejlesztik a csapatok, ám többen aggodalmukat fejezték ki az új eszközzel kapcsolatban, ugyanis számos biztonsági kérdés felmerült, ami miatt egyesek attól tartanak, nem lesz használható állapotban a rendszer a 2009-es szezon elejére.
Simon is elmondta, meglátása szerint valószínűtlen, hogy minden csapat megbízható eszközzel tud rajthoz állni a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, sőt azt is bevallotta, a Ferrari sem halad zökkenőmentesen a rendszer fejlesztésével.
“A kinetikus energiatároló rendszer egy nagyon összetett téma, mely számos új és komplikált területre kalauzol el bennünket, miközben meg kell bizonyosodnunk arról, hogy elég erőforrásunk marad az idei autó fejlesztésére” – magyarázta a francia szakember.
“Komoly kihívás lesz ezzel a rendszerrel versenyezni a jövő évben. Minden nap tanulunk valami újat, de küszködünk, és szerintem egyik csapatnak sem lesz egyszerű egy minden tekintetben megbízható rendszerrel rajthoz állnia a 2009-es szezon első versenyén.”
Simon továbbá azt is elmondta, hogy véleménye szerint a csapatok nem egyformán húznak majd hasznot a KERS használatából.
“A fékzónák alatti újratöltés nem garantált, ahogy a rendszer megbízhatósága sem az” – mondta. “Azok, akik megfelelően dolgoznak, komoly előnyre tehetnek szert a többiekkel szemben.”