A Scuderia Toro Rosso sokkoló futamgyőzelme után a csapatvezetők elkezdtek mozgolódni a színfalak mögött, ugyanis azt szeretnék, ha az egyes gyártók által kínált motorok teljesítménye közelebb kerülne egymáshoz a jövőben.
A Scuderia Toro Rosso sokkoló futamgyőzelme után a csapatvezetők elkezdtek mozgolódni a színfalak mögött, ugyanis azt szeretnék, ha az egyes gyártók által kínált motorok teljesítménye közelebb kerülne egymáshoz a jövőben.
Sebastian Vettel csodát csinált Monzában, ahol fantasztikus versenyzést bemutatva, “könnyed” győzelmet aratott az esőben, mellyel a sport történetének valaha volt legfiatalabb győztesévé avanzsált.
Bár sokan a mezőny egyik leggyengébb csapatának tartják a Toro Rossót, talán az előd, a Minardi miatt, ám nem szabad megfeledkezni arról, hogy a legendás tervező, Adrian Newey szüleménye az STR3-as modell, amely megegyezik az anyacsapat által is használt RB4-essel.
Azonban mégis van egy igen nagy különbség a két versenygép között, – természetesen a beállításoktól eltekintve – mégpedig a motor. A Toro Rosso autójában egy V8-as Ferrari, míg a Red Bull gépében egy Renault motor dolgozik.
Mindez szintén azt bizonyítja, hogy az egyes erőforrások teljesítménye között egyre nagyobb a különbség – annak ellenére, hogy elvileg tilos a motorfejlesztés.
Több csapat – köztük a Renault is – már korábban aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy míg mások folyamatosan, különböző ürügyek kapcsán burkoltan ugyan, de fejlesztik motorjukat, ők egyhelyben toporognak, miközben egyre nagyobb hátrányba kerülnek ellenfeleikkel szemben.
A motorfejlesztés – hihetetlen módon – tilos a Forma-1-ben, ám a nagyvállalatok az FIA engedélyével változtathatnak egységeiken, ha bizonyítani tudják, hogy a módosítások a biztonság növelését, vagy a költségek csökkentését hivatottak szolgálni.
Természetesen ezek a változtatások akár teljesítménybeli javulást is eredményezhetnek, nem is beszélve arról, hogy a motorerőn az üzemanyag és kenőanyagok finomításával, illetve a légbeömlők és kipufogók designjával is lehet javítani.
Az Autosport úgy tudja, hogy a csapatok nincsenek megelégedve ezzel a helyzettel, ami – ha nem módosítanak a szabályokon – 2013-ig nem is változhat.
Éppen ezért a háttérben megindult a mozgolódás, és a csapatok most azért lobbiznak az FIA-nál, hogy mielőbb tegyen valamit annak érdekében, hogy közelebb hozza a mezőnyt a jövő évben.
“Egyszerűen kiegyenlítettebbé szeretnénk tenni a mezőnyt a motorerő terén – ahogy az anno volt, mikor életbe lépett a motorfejlesztési tilalom. Több csapat osztja a véleményünket, és már megbeszélések folynak arról az FIA-val, hogy miként lehetne megoldást találni erre a helyzetre” – mondta egy magát megnevezni nem kívánó forrás.
Egyes hírek szerint Alonso attól is teszi függővé, hogy marad-e a Renault-nál a következő idényben, hogy a francia gárda javítani tud-e motorjai teljesítményén, ami miatt komoly hátrányban van a többiekkel szemben.
A Renault vezetője, Flavio Briatore a hétvégén a spanyol AS c. napilapnak elmondta, hogy a Ferrari, a Mercedes-Benz, és a BMW által elért komoly teljesítménynövekedés, téma a csapatok között.
“Már beszéltünk erről más csapatokkal, hogy megoldást találjunk a helyzetre” – mondta az olasz szakember. “A mechanikai oldal be van fagyasztva, de három csapat előnyt szerzett megbízhatósági problémáiból, melyek miatt előrébb tudott lépni. Találkoztam már néhány alkalommal Max Mosley-val, és talán az év végére megoldódhat ez a helyzet.”