Miközben dúl a hitelválság, ami előbb vagy utóbb a Forma-1-et is eléri, a csapatok tovább szórják a pénzt. A Formula Money elemzése szerint az idei évben a tizenegy istálló összesen 3 milliárd dolláros költségvetéssel dolgozik.
Miközben dúl a hitelválság, ami előbb vagy utóbb a Forma-1-et is eléri, a csapatok tovább szórják a pénzt. A Formula Money elemzése szerint az idei évben a tizenegy istálló összesen 3 milliárd dolláros költségvetéssel dolgozik.
Meglepő módon nem a két élcsapat, a Ferrari és a McLaren költi a legtöbb pénzt a királykategóriában, hanem a Toyota, melynek éves költségvetése 445.6 millió dollár az idei évben.
A japán gárdát a McLaren és a Ferrari követi a sorban, majd az a Honda következik, amely borzalmas teljesítményt nyújt az idei évben.
Az ötödik az egykori világbajnok Renault, míg a jelenlegi mezőny harmadik legerősebb csapata, a BMW Sauber áll a hatodik helyen, majd’ 100 millió dollárral kevesebbel, mint a két élcsapat.
A Forma-1-es csapatok erőforrásai 2008-ban:
Beleértve a szponzorációs és beszállítói szerződéseket, a jogdíjakat, a csapattulajdonosi hozzájárulást, és a kereskedelmi motorokból származó bevételt
Toyota: $445.6m
McLaren: $433.3m
Ferrari: $414.9m
Honda: $398.1m
Renault: $393.8m
BMW Sauber: $366.8m
Red Bull Racing: $164.7m
Williams: $160.6m
Toro Rosso: $128.2m
Force India: $121.85m
Super Aguri: $45.6m
Total: $3,073.45m
Egy világbajnoki pontra eső költség 2007-ben:
A csapatok költségvetése osztva a pontok számával
Ferrari: $1.9m
BMW Sauber: $3.3m
Williams: $4m
Red Bull Racing: $5.9m
Renault: $7.3m
Toro Rosso: $10.6m
Super Aguri: $19.4m
Toyota: $34.2m
Spyker: $52.95m
Honda: $57.2m
McLaren: kizárták, nem szerzett pontot
A jelenleg is érvényben lévő szponzorációs szerződések átlagos hossza:
Ferrari: 13 szezon
McLaren: 7.07 szezon
Toyota: 5.36 szezon
BMW Sauber: 4.27 szezon
Renault: 3.97 szezon
Williams: 3.83 szezon
Honda: 3.28 szezon
Red Bull Racing: 2.73 szezon
Force India: 2.16 szezon
Super Aguri: 1.88 szezon
Toro Rosso: 1.86 szezon
(Forrás: Formula Money)