A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen úgy gondolja, hogy a német autógyártó jól döntött, mikor nem fogadta el a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) elhalasztására irányuló javaslatot.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen úgy gondolja, hogy a német autógyártó jól döntött, mikor nem fogadta el a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) elhalasztására irányuló javaslatot.
A csapatvezetők a Kínai Nagydíjon tárgyalásokat folytattak a KERS bevezetésének esetleges elhalasztásáról, ezzel is csökkentve az egekbe szökő költségeket, ám azt a BMW elutasította.
A hírek szerint Theissen konzultált a német cégóriás képviselőivel, akik arra jutottak, hogy butaság lenne leállítaniuk azt a projektet, melybe már rengeteg pénzt és energiát belefektettek, ezért megvétózták a javaslatot, így minden maradt a régiben.
“Több okból kifolyólag sem tudtuk elfogadni a halasztást” – mondta Theissen az Autosportnak. “A legfőbb oka az volt, hogy már rengeteg pénzt költöttünk a fejlesztésekre. Ha pedig elhalasztanánk a KERS bevezetését, akkor át kellene terveznünk az autót, ami további pluszköltségekkel járna.”
“Ennek tetejében pedig meg vagyunk győződve arról, hogy a KERS jó dolog, nem csak a BMW számára, hanem az egész Forma-1 számára. Továbbá egyik technikai projekt sem lesz olcsóbb attól, hogy elhalasztják annak bevetését, ugyanis abban az esetben is tovább folytatod a fejlesztést, anélkül, hogy pályára vinnéd az eszközt.”
A BMW elsők között vitte pályára új rendszerét az idei évben, és a csapat tesztpilótája, Christian Klien a héten elmondta, hogy véleménye szerint a német-svájci alakulat áll a legjobban a KERS fejlesztésével.
Arra a kérdésre, hogy ezt meg tudja-e erősíteni, Theissen a következőket felelte: “Fogalmam nincs. Nem tudom, hogy mondhatott ilyet, a dolgok jelenlegi ismeretében. Azonban azt megerősíthetem, hogy időben vagyunk, és sikerült elérnünk köztes céljainkat.”