Pályán az első torz autók a Forma-1-ben - F1VILÁG.HU

Pályán az első torz autók a Forma-1-ben

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Hétfőn reggel kezdetét vette a 2008/2009-es téli tesztidőszak Barcelonában, ahol a csapatok egy részénél már felbukkantak a jövő évi elemek, melyek első, de talán második ránézésre is igencsak meghökkentőnek tűnnek.

Hétfőn reggel kezdetét vette a 2008/2009-es téli tesztidőszak Barcelonában, ahol a csapatok egy részénél már felbukkantak a jövő évi elemek, melyek első, de talán második ránézésre is igencsak meghökkentőnek tűnnek.

A Williams már szeptemberben kipróbálta 2009-es hátsó szárnyelemét – ami az ideinél magasabb és keskenyebb –, míg a múlt héten egy privát teszten az új első szárnyat is bejáratta – ami alacsonyabban helyezkedik el, és az eddiginél szélesebb.

Nem meglepő módon a grove-i bázisú csapat a jövő évi szárny-csomaggal gördült pályára a katalán ringen, ám a legnagyobb feltűnést a BMW Sauber keltette.

A német-svájci alakulat ugyanis nem csak új hátsó szárnyelemét tette fel autójára, ahogy arra számítottunk, hanem bevetette 2009-es első szárnyát is, amely finoman fogalmazva is igencsak ormótlan.

A BMW elsőként mutatta be új, átmeneti oldalszekrényét, melyen már nem kaptak helyet a “felesleges” szárnyacskák, és a forma, illetve a kipufogó elrendezés – részben a KERS beépítése miatt – szintén megváltozott.

Az átmeneti autó néhány kisebb szériás versenygépre hasonlít, az első szárnyelem és orrkúp pedig a 2004-es Williams rozmárorrát idézi, butított verzióban.


A Ferrari Luca Badoerrel kezdte meg a tesztelést az átmeneti F2008K kódszámmal ellátott autóval, melyre visszakerült az eredeti (lyuk nélküli) orrkúp, és a jobboldali oldalszekrény tetején egy extra ballaszt kapott helyet, ami a KERS súlyát szimulálja.

Bár korábban felmerült az is, hogy az olaszok még várnak a KERS bevetésével, információink szerint az új eszköz egy kezdeti változata helyet kapott az autóban, amit az is bizonyít, hogy a szerelőkön szigetelt kesztyű van.

A McLaren MP4/23-as modelljén is történt néhány változtatás, a legszembetűnőbb ezek közül, hogy lekerültek az első kerék mögötti légterelők.

Az újoncok a tavalyi aerodinamikai csomaggal ellátott autókkal köröznek, egyesek barázdás, mások slick gumikon.

Hirdetés

Fotók: gpupdate.net

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!