A BMW Sauber német versenyzője, Nick Heidfeld elégedettségének adott hangot az e heti teszteknek helyet adó Barcelonában, mert úgy gondolja, hogy csapata jóval a többiek előtt jár a jövő évi felkészülésben.
A BMW Sauber német versenyzője, Nick Heidfeld elégedettségének adott hangot az e heti teszteknek helyet adó Barcelonában, mert úgy gondolja, hogy csapata jóval a többiek előtt jár a jövő évi felkészülésben.
A héten kezdetét vette az első 2008/2009-es tesztprogram a spanyol ringen, ahol a csapatok már gőzerővel a következő szezonra készülnek, mikor számos új szabály kerül bevezetésre a Forma-1-ben.
Míg a legtöbb csapat az idei aerodinamikai csomaggal próbálja szimulálni a 2009-es leszorító erő szintet, a BMW már most a jövő évi szárny-csomaggal, és a KERS legújabb fejlesztésével dolgozik.
Heidfeld elmondta, hogy bár még nem teljesen elégedett a hibrid autóval, és a KERS rendszeren is finomítaniuk kell, mielőtt azt élesben bevetnék, dicsérő szavakkal illette csapatát, hogy már az első téli teszten az új csomaggal gördülhetett pályára.
“Az első napom volt az úgynevezett B-autóval, amely már a jövő évi aerodinamikai szabályoknak megfelelő első-, illetve hátsó szárnnyal volt felszerelve, ami jóval kevesebb leszorító erőt generál. Az átmeneti autóban helyet kapott a KERS rendszer, illetve felkerültek rá a slick gumik” – mondta a német versenyző.
“Természetesen a beállítások messze voltak az ideálistól, különösen az én autómon, hiszen én leginkább a KERS rendszeren dolgoztam. Még vannak problémáink vele, de legalább már az autóban van. Egyelőre még nem koncentráltunk a beállításokra, és ezért is kell még sokat tanulnunk.”
“Azonban eddig minden rendben van. Végignézve a paddockban, és összehasonlítva az autókat, nekünk már egy elég jó B-autónk van, mellyel remélhetőleg sok értékes információhoz juthatunk.”
A BMW mellett a Williams vetette be egyedüliként 2009-es szárny-csomagját, a Honda az új első szárnyelemet tette fel autójára, míg a McLaren a KERS rendszerén dolgozott Barcelonában.