A Bridgestone technikai menedzsere, Tetsuro Kobayashi az e heti tesztek után elmondta, a japán cég egyelőre még nem véglegesítette, milyen összetételű gumikkal látja el a csapatokat az egyes versenyeken a következő idényben.
A Bridgestone technikai menedzsere, Tetsuro Kobayashi az e heti tesztek után elmondta, a japán cég egyelőre még nem véglegesítette, milyen összetételű gumikkal látja el a csapatokat az egyes versenyeken a következő idényben.
A Toyota kivételével az mezőny összes csapata elutazott Barcelonába, ahol kezdetét vette az első 2008/2009-es téli tesztprogram. A résztvevők kivétel nélkül kipróbálták a Bridgestone új fejlesztésű slick abroncsait, hogy szokjanak a jövő évi termékekhez.
A Bridgestone szakembere elmondta, még rengeteg dolguk lesz, hogy tiszta képet kapjanak arról, mely gumikkal küldjék pályára a csapatokat az egyes futamokon.
“Még csak az adatgyűjtés fázisában vagyunk, így még időbe telik, míg eldöntjük, milyen összetételű abroncsokat szállítsunk az egyes futamokra” – mondta Kobayashi.
“Továbbra is kétfajta keveréket viszünk magunkkal a versenyekre, azonban nagyon keményen dolgoztunk azon, hogy két olyan keveréket alkossunk, amik között nagyobb a különbség, mint a 2008-as szezonban volt.”
“A keményebb keverék jóval egyenletesebb, azonban a kezdeti köridőket tekintve elmarad a lágyabbtól, amely hosszú távon veszít a teljesítményéből. Bízunk abban, hogy ez komoly kihívást jelent majd a csapatoknak, és számos stratégiái lehetőséget biztosít számukra, mellyel még érdekesebbé válhatnak majd a versenyek.”
Bár a teszten nem volt különösebb probléma a gumikkal, több versenyző arra panaszkodott, hogy nehezen lehet üzemi hőfokra hevíteni az új abroncsokat.
“Már voltak a birtokunkban adatok a korábbi slick gumis tesztekről, így ezekre az adatokra építhettünk ezen a teszten, ahol a csapatoknak lehetőségük nyílt arra, hogy kikísérletezzék, milyen módon tudják a legjobban és leghatékonyabban használni az abroncsokat” – magyarázta a japán szakember.
“Igen hideg volt Barcelonában, így a csapatoknak nem volt egyszerű megfelelő hőmérsékletre hevíteni a gumikat, különösen a keményebb keverékeket. Rengeteg adatot sikerült begyűjtenünk a három nap alatt, melyeket most analizálni fogunk.”
“Azonban nem lesz egyszerű a dolgunk, hiszen a három nap alatt többféle autó pályára gördült: jelenlegi versenygépek, 2009-es leszorító erő szintet szimuláló modellek, és olyan járgányok, amelyek már a teljes 2009-es csomaggal voltak felszerelve. Továbbá voltak olyan autók is, melyekben már helyet kapott a KERS rendszer, ami még fejlesztés alatt áll.”
A Bridgestone egyelőre még nem döntött arról, milyen jelöléssel különbözteti majd meg egymástól a különböző keverékeket.