Az FIA olcsó Cosworth motort kínál a csapatoknak - F1VILÁG.HU

Az FIA olcsó Cosworth motort kínál a csapatoknak

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Néhány órával a Honda hivatalosa bejelentése után, miszerint azonnali hatállyal kiszáll az F1-ből, az FIA elnöke, Max Mosley levelet intézett a csapatoknak, melyben felvázolja elképzeléseit, hogy miként lehetne tovább csökkenteni a költségeket.

Néhány órával a Honda hivatalosa bejelentése után, miszerint azonnali hatállyal kiszáll az F1-ből, az FIA elnöke, Max Mosley levelet intézett a csapatoknak, melyben felvázolja elképzeléseit, hogy miként lehetne tovább csökkenteni a költségeket.

Az egységes motorok beszállítására kiírt pályázat végső határideje már a múlt hónapban lejárt, és miután a szakemberek kielemezték a jelentkezőket, az FIA úgy döntött, a sportban már számos sikert elért Cosworth-ot választja.

Természetesen mindez még csak feltételes módban igaz, ugyanis a csapatoknak december 11-ig kell dönteniük arról, hogy támogatják-e az egyenmotorok bevezetését a Forma-1-ben.

Mosley azonban nem akart tovább várni, különösen a Honda sokkoló bejelentése után, és azonnal felvázolta a csapatoknak elképzeléseit.

Az FIA elnöke megerősítette, hogy a Cosworth lenne az egységes erőforrások beszállítója a 2010-es idénytől, és egy három éves szerződés keretén belül kevesebb, mint évi 6 millió fontért kínálná a motorokat, feltéve, ha legalább négy csapat igényt tart azokra. Ha több csapat köt szerződést a céggel, az összeg tovább csökkenhet.

“Befejeztük a tender folyamatot és most exkluzív tárgyalásban állunk a Cosworth illetve az Xtrac és Ricard Transmissions (XR) vezetésével, hogy tető alá hozzunk egy egyezséget az egész Forma-1-es hajtáslánc beszállításáról a 2010-es idénytől” – áll Mosley levelében.

“A motor a jelenlegi Forma-1-es erőforrás, míg a váltó teljesen új lenne, melyet a két cég közösen fejlesztene. A költségek egy csapatra vetítve a következők lennének: 1.68 millió font előleg, majd évi 5.49 millió font, három éves szerződés esetén (2010, 2011, 2012). Ez az összeg négycsapatos konstrukcióra érvényes, és magában foglal minden technikai támogatást az összes versenyen, és hivatalos teszten, valamint további 30.000 km tesztelést.”

“Az éves díj csökkenhet, ha több csapat igénybe veszi a szolgáltatást, például évi 4.99 millió font nyolc csapat esetén. További csökkenés érhető el, ha kevesebb, mint 30.000 km tesztre van szükség. Sem a motorhoz, sem a váltóhoz nem lehet hozzányúlni.”

Mivel több nagyvállalat jelezte már, hogy készen áll kiszállni a Forma-1-ből, ha bevezetésre kerülnek ez egységes motorok, Mosley ismét hangsúlyozta, egyik gyártó sem lesz kötelezve arra, hogy az egyenmotort használja.

Az FIA elnöke hozzátette, mindössze az lenne a kitétel, ha elfogadásra kerülne az új rendszer, hogy a saját építésű motorok nem lehetnek erősebbek az egységes erőforrásnál.

Hirdetés

A csapatok tehát három lehetőség körül választhatnának: 1) az egyenmotorok, 2) a saját építésű motorok, 3) a jelenlegi, kontrollált erőforrások használata. Míg a motorok terén lennének lehetőségek, a csapatoknak kötelezően az egységes váltót kellene használniuk, amit az XT szállítana be mindenkinek.

Mosley úgy gondolja, hogy ezekkel a költségcsökkentő intézkedésekkel biztonságba kerülhetnének a független kiscsapatok, és új nagyvállalatok érkezhetnének a sportba, ha más autógyártók is a távozás mellett döntenének, amire véleménye szerint “jó esély van”.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!