A Forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) készen áll találkozni a sport kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone-nal, ugyanis nagyobb részesedést szeretnének kapni a bevételekből a jövőben, miközben azon vannak, hogy csökkentsék a költségeket.
A Forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) készen áll találkozni a sport kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone-nal, ugyanis nagyobb részesedést szeretnének kapni a bevételekből a jövőben, miközben azon vannak, hogy csökkentsék a költségeket.
A csapatok képviselői csütörtökön ültek össze Londonban, hogy összeállítsanak egy olyan szabálymódosítási csomagot, mellyel drasztikusan csökkenhetnek a költségek a következő években.
A hírek szerint a megbeszélés eredményesen zajlott, és a csapatok előkészítették azokat a javaslatokat, melyeket az FIA Motorsport Világtanács elé terjesztenek a december 12-i ülésen.
A FOTA elnöke, Luca di Montezemolo azonban elmondta, hogy miközben az FIA elnökével, Max Mosley-val tárgyalnak a költségek csökkentéséről, Bernie Ecclestone-nal is kapcsolatba lépnek, akivel a bevételek megosztásáról kezdenek el egyezkedni.
“A közeljövőben egy találkozót szervezünk Max Mosley-val, hogy prezentálhassuk neki javaslataink részleteit, és megbeszélhessük vele, miként lehetne növelni az izgalmakat a sportban. Továbbá abban is megegyeztünk, hogy találkoznunk kell Bernie Ecclestone-nal, hogy beszéljünk vele a bevételek megosztásáról” – mondta di Montezemolo.
Mosley már korábban elhintette, az FIA mindent megtesz azért, hogy rábeszélje a Formula One Management (FOM) vezetését arra, hogy igenis szükség van a bevételek megosztásának újragondolására, mert csak így menthetők meg a kisebb alakulatok a totális széthullástól.
Bár a FOTA csütörtöki megbeszélésén elhangzottak részleteit egyelőre nem hozták nyilvánosságra, az autosport.com úgy tudja, hogy a költségek csökkentése érdekében, korlátozhatják az aerodinamikai teszteket és a szélcsatorna használatát a jövőben.
“Először is el kell mondanom, hogy teljes mértékben meg voltam elégedve az üléssel, mely hihetetlenül kooperatív volt” – mondta di Montezemolo.
“Egyhangúlag megegyeztünk néhány nagyon fontos rövid-, és közép távú kérdésben, a 2009-es, és a 2010-es idényre vonatkozóan, továbbá javaslatot tettünk az új motorformulára, amely 2011-ben kerülhet bevezetésre a sportban. Keményen dolgoztunk azon, hogy tovább csökkentsük a költségeket, hogy ezzel is segítsük a kisebb csapatokat a következő szezonokban.”
“Úgy gondolom, hogy bizonyítottuk, megfelelően és gyorsan tudunk reagálni, és olyan megoldásokat kitalálni, melyek mind a nagyvállalatok, mind pedig a független csapatok számára elfogadhatóak. Célunk az, hogy totális egyetértés legyen a felek között, és mindenki elégedett legyen.”