Annak ellenére, hogy megnyerte a konstruktőrök versenyét, a Ferrari vezetése hivatalosan is megerősítette, hogy átszervezi mérnöki gárdáját még a 2009-es szezon kezdete előtt.
Annak ellenére, hogy megnyerte a konstruktőrök versenyét, a Ferrari vezetése hivatalosan is megerősítette, hogy átszervezi mérnöki gárdáját még a 2009-es szezon kezdete előtt.
Az olasz nagyvállalat mindettől azt várja, hogy még sikeresebb lesz majd a számos új szabályt hozó következő idényben.
Ahogy azt sejteni is lehetett, Kimi Raikkönen új versenymérnököt kap, Andrea Stella személyében, míg a jövőben a Scuderia Toro Rosso (STR) egykori csapatmenedzsere, Massimo Rivola lesz a felelős a sporttevékenységekért, illetve a logisztikáért.
Mindezt a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali erősítette meg az olasz médiának a karácsonyi szünetben.
“Az operációs igazgatói poszt megszűnik, és Mario Almondo lesz a felelős a minőségért a Gestione Industriale-nél (az utcai autók részlege)” – mondta Domenicali a Gazzetta dello Sportnak.
“Massimo Rivola, aki korábban az STR-nél tevékenykedett, fogja felügyelni a sporttevékenységet, a logisztikát, a szabályokat, és a pályákat. A gyártás és a minőség pedig a technikai igazgató, Aldo Costa feladatai közé tartozik majd.”
“További változások lesznek a verseny-személyzetünkben, melyet továbbra is Luca Baldisserri irányít majd. Andrea Stella – aki már eddig is Raikkönen autóján dolgozott, mint a teljesítményért felelős mérnök – a versenymérnökként tevékenykedik tovább, míg Chris Dyer (Raikkönen korábbi versenymérnöke) lesz a verseny-, és tesztmérnökök vezetője a jövőben, és Baldisserrinek jelent.”
“Diego Ioverno lesz a felelős az összeszerelésért, akinek munkáját (az egykori Super Aguri csapatmenedzsere) Mick Ainsley-Cowlinshaw segíti. Lesz egy külön emberünk a KERS rendszer fejlesztésére: ő Thierry Baritaud.”