A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo szerint hatalmas hiba a KERS bevezetése a Forma-1-ben, ugyanis elmondása szerint az új technológia még kiforratlan, nem is beszélve arról, hogy semmi köze nincs a közúti autókban használt eszközhöz.
A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo szerint hatalmas hiba a KERS bevezetése a Forma-1-ben, ugyanis elmondása szerint az új technológia még kiforratlan, nem is beszélve arról, hogy semmi köze nincs a közúti autókban használt eszközhöz.
A jövő évben számos új szabály kerül bevezetésre: változik a versenygépek aerodinamikája, visszatérnek a slick gumik, és bevetésre kerül a kinetikus energiatároló rendszer (KERS).
A csapatok számára utóbbi jelenti a legnagyobb kihívást, egyesek – köztük a Ferrari – még pályára sem vitte a rendszert, és keményen dolgozik azon, hogy elkészüljön vele a szezon kezdetéig.
Bár az FIA elnöke, Max Mosley szerint a KERS használata felpezsdíti majd a versenyeket a jövő évben, di Montezemolo úgy gondolja, hogy hatalmas hiba az új rendszer bevezetése, ugyanis az egyelőre még kiforratlan, és használata nem hogy előnnyel, sokkal inkább hátránnyal járhat.
“Egyszerűen képtelenség egy éjszaka alatt mindent elvégezni. Ez egy hosszú folyamat. A KERS bevezetése egy nagy hiba” – mondta az elnök a Gazzetta dello Sportnak. “Amit eddig láttunk, az alapján kijelenthetem, hogy semmi hasonlóság nincs az F1-es és a közúti autókban használt KERS között.”
“Azonban 2012-ben a KERS már egy nagyon fontos része lehet az új csomagnak, hiszen abszolút környezettudatos technológia. Viszont jelenleg a KERS fejlesztése viszi el a legtöbb pénzt a Forma-1-ben, ami szerintem nagyon nem jó, különösen a jelenlegi helyzetben.”
“Alapvetően nem vagyok a KERS ellen – nagyon fontos, hogy a csapatok foglalkozzanak ezzel a témával, mert abból profitálhat a környezet –, azonban a bevezetés módja, jelen esetben hiba. Egy olyan csomagnak kell lennie, amely előre mutat, és a teljes motor/KERS csomag kifejlesztése nem pár hónapos munka.”