A Ferrari csapatmenedzsere, Luca Baldisserri legutóbb adott interjújában elmondta, hogy Kimi Raikkönen számára kedvező lehet a slick gumik visszatérése, mert azok kiválóan fekszenek vezetési stílusának.
A Ferrari csapatmenedzsere, Luca Baldisserri legutóbb adott interjújában elmondta, hogy Kimi Raikkönen számára kedvező lehet a slick gumik visszatérése, mert azok kiválóan fekszenek vezetési stílusának.
Az idei évben számos új szabály kerül bevezetésre: változik az autók aerodinamikája, bevetésre kerül a kinetikus energiatároló rendszer (KERS), és visszatérnek a slick gumik a Forma-1-be.
Utóbbi pedig – a Ferrari csapatmenedzsere szerint – nem is jöhetett volna jobbkor a tavalyi évben igencsak küszködő Raikkönen számára, akinek fekszenek majd az új abroncsok.
“Igen nagy a különbség a lágy és a kemény keverékű abroncsok között. Éppen ezért könnyebb lesz döntést hoznunk ezen a fronton, ugyanakkor jóval nehezebb lesz kezelni a gumihelyzetet” – mondta Baldisserri az olasz La Stampa c. lapnak.
“Arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy a következő idényben is mindkét keveréket fel kell használnunk a versenyeken. Az viszont pozitívum, hogy Raikkönen jól érzi magát az új gumikon: az autónak kisebb a leszorító ereje, ám jóval kiszámíthatóbb. A változások az ő malmára hajthatják a vizet.”
Az új szabályok a költségek csökkentése mellett, az előzések számának növelése érdekében kerültek bevezetésre. A Ferrari szakembere úgy gondolja, hogy elviekben valóban könnyebb lesz az előzés a következő idényben, ám attól tart, továbbra is azok maradnak az élen, akik már eddig is ott voltak.
“Való igaz, hogy az új aerodinamikai szabályoknak köszönhetően, az eddiginél könnyebb lesz szélárnyékban vezetni, ami elősegítheti az előzéseket” – magyarázta. “Viszont a gond azzal van, hogy valaki bekerüljön az előtte haladó szélárnyékába.”
“Mikor az autók teljesítménye közel azonos, akkor valóban hatalmas kihívás, és igazi küzdelem lesz, viszont félő, hogy a drasztikus változások miatt, továbbra is azok a csapatok maradnak az élen, melyek eddig is ott voltak. A nagyobb csapatoknak jóval több az erőforrásuk, így gyorsabban megtalálhatják a legmegfelelőbb megoldásokat, azonban ez nem mindig igaz.”
A csapatok számára talán a KERS bevezetése jelenti a legnagyobb kihívást, ami már eddig sok borsot tört a résztvevők orra alá. A Ferrari többször megerősítette, hogy le van maradva az új rendszer fejlesztésével, amit az is bizonyít, hogy eddig még egyszer sem vitte pályára az új eszközt, miközben a BMW már június óta teszteli azt.
Az olaszok jövő hétfőn mutatják be új autójukat, melyben már helyet kap a hibrid rendszer, így annak első pályatesztjére január 12-én, közvetlenül az F2009-es bemutatója után kerül majd sor Fioranóban – legalábbis az eddigi tervek szerint.
“A tesztpadon már működik a modell, és mérhető teljesítménybeli előnyt jelent. Hamarosan beépítjük az autóba, és leteszteljük annak megbízhatóságát a pályán” – folytatta Baldisserri, aki azt is elmondta, hogy a szezonközi teszttilalom miatt sokkal nehezebb dolguk volt/van/lesz a téli felkészülési időszakban.
“Ahelyett, hogy csak az első néhány versenyre összpontosítanánk, márciusig az egész szezonra fel kell készülnünk, hiszen nem lesz lehetőségünk az idény közben tesztelni. Éppen ezért az esetleges hibák kiküszöbölésére csak minimális idő áll majd a rendelkezésünkre.”
“Célunk az, hogy a lehető legjobb teljesítményt elérjük. A csökkentett költségvetéssel is ugyanazok a céljaink, ám kénytelenek voltunk a munkafolyamatot a nulláról kezdeni.”
“Természetesen voltak és vannak is még problémáink, nem tagadom. Óriási kihívás, azonban nyomasztó is, mert csakis a versenyhétvégék pénteki napjaink van lehetőségünk tesztelni. A pilótáknak pénteken kell letesztelniük azokat a megoldásokat, amiket az adott versenyen fognak használni, ami borzalmasan nehéz feladat” – tette hozzá a Ferrari szakembere.