Mosley még szigorúbb megszorításokat sürget - F1VILÁG.HU

Mosley még szigorúbb megszorításokat sürget

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Az FIA elnöke úgy tűnik, hogy nem elégedett meg azokkal a költségcsökkentési javaslatokkal, amiket decemberben hagyott jóvá a Motorsport Világtanács, ugyanis levélben szólította fel a csapatokat a még radikálisabb intézkedések meghozatalára.

Az FIA elnöke úgy tűnik, hogy nem elégedett meg azokkal a költségcsökkentési javaslatokkal, amiket decemberben hagyott jóvá a Motorsport Világtanács, ugyanis levélben szólította fel a csapatokat a még radikálisabb intézkedések meghozatalára.

Azt követően, hogy a csapatok szövetsége (FOTA) javaslatot tett, az FIA Motorsport Világtanács december 12-i ülésén jóváhagyta azokat a költségcsökkentő intézkedéseket, amiket a következő években vezetnek majd be a Forma1-ben.

Bár Mosley szerint a megszorításokkal már az idei évben harmadával csökkenhet a gyári csapatok kiadása, a héten levelet intézett a FOTA tagjainak, melyben még radikálisabb intézkedések bevezetését sürgeti, tudta meg az Auto Motor und Sport.

Az elnök nem győzte hangsúlyozni, hogy a szélcsatorna használatának korlátozásai 2009. január 1-i hatállyal életbe léptek, így azokra a csapatokra, amelyek nem tartják magukat a szabályokhoz, komoly büntetés vár.

Mosley továbbá a motorok kérdésére is kitért, ugyanis meglátása szerint a jövőben 18 ezerről 17 ezerre kellene csökkenteni az egységek fordulatszámát, ezzel is növelve azok élettartamát, és megkönnyítve a nagyvállalatok dolgát, melyeknek 2010-től nem több mint 5 millió dollárért kell kínálniuk a fogyasztói motorokat a független csapatoknak.

Annak ellenére, hogy az idei évben teljesen betiltották a szezonközi teszteket, Mosley engedne ezen a téren, és a jövő évtől 15.000 km-ben korlátozná az évközi teszteket, amikbe beleszámítanának a versenyhétvégék pénteki napjain megtett körök.

Az idei évtől bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) – amit nem kizárt, hogy a jövőben több más egységgel, mint például a teljes sebességváltó, szintén egységesítenek – sok csapatnak okozott már komoly fejtörést a fejlesztési időszakban, így Mosley ismét felhívta a résztvevők figyelmét arra, hogy nem kötelező használni a hibrid rendszert a 2009-es szezonban.

Amellett, hogy egy teljesen új technológiáról van szó, az új eszköz legnagyobb hátránya nem más, mint a súlya (~25-40 kg), ami durván kihat az autók súlyelosztására, méghozzá negatív irányban, ugyanis a slick gumik visszatérésével mindenki orr-nehéz autók tervezésére törekszik, a KERS pedig az autó hátuljában kap helyet.

Az FIA elnöke mindezt úgy oldaná meg, hogy egységesítené az autók súlyelosztását, így mindenki egy szinten lenne ezen a téren, nem kellene különböző trükkös megoldásokkal, ballasztok elhelyezésével javítani az autó balanszán.

Bár az elmúlt évben többször előjött a csapatok költségvetésének maximalizálása, erről nem döntöttek a decemberi ülésen, ám Mosley elmondta, hogy meglátása szerint ez ügyben is kellene lépni valamit, ugyanis csak így lehetne korlátozni a csapatokat az eszetlen költekezésben.

Hirdetés

Korábban arról is volt szó – sőt még a levegőben lóg – az éremrendszer, a rövidített futamok, és a fordított rajtsorrend bevezetése, azonban Mosley szerint az említett javaslatokkal sem lennének izgalmasabb versenyek a jövőben.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!