A Ferrari technikai igazgatója, Aldo Costa elárulta, hogy csapata mindent a nulláról kezdett az új autó tervezésekor, így az F60-as még csak köszönő viszonyban sincs a tavalyi, bajnoki címet szerzett F2008-as modellel.
A Ferrari technikai igazgatója, Aldo Costa elárulta, hogy csapata mindent a nulláról kezdett az új autó tervezésekor, így az F60-as még csak köszönő viszonyban sincs a tavalyi, bajnoki címet szerzett F2008-as modellel.
A Ferrari 60 éves forma-1-es jubileumának tiszteletére elnevezett autó az idei évben bevezetésre kerülő új aerodinamikai szabályok miatt külsőre jelentősen különbözik elődjétől.
Azonban az F60-as nem csak külsejét, belsejét tekintve is egy teljesen új autó, amit maga Aldo Costa, a Ferrari műszaki vezetője erősített meg a bemutatón.
“Ahogy azt mindenki láthatja, az új modell nem a tavalyi továbbfejlesztése. Ez egy teljesen új autó, mindent a nulláról kezdtünk újratervezni” – mondta Costa Mugellóban.
“Alapvetően a legnagyobb változások az új szabályokból eredtek. Megváltozott az autó aerodinamikája, és bevezetésre került egy új technológia, ami nem más, mint a KERS rendszer.”
“Ezek miatt pedig már elég korán meg kellett kezdenünk a munkát, és átgondolni az egész koncepciót, így ez egy nagyon, de nagyon intenzív és hosszú munka volt” – tette hozzá a szakember.
Bár a Ferrari hivatalosan még nem adta ki az új modell technikai specifikációját, azt már tudni lehet, hogy az új autó egy hosszanti elrendezésű, szénszálas házzal rendelkező váltót, valamint egy új – a Brembo által fejlesztett – fékrendszert is kapott.
Az F60-as már magában foglalja azt a KERS rendszert is, melyet a Ferrari a Magneti Marellivel közösen fejlesztett. Az olaszok azonban egyelőre még nem erősítették meg, hogy bevetik-e a hibrid rendszert az első versenyeken.