A Red Bull előnyt kovácsolhat a késői bemutatóból - F1VILÁG.HU

A Red Bull előnyt kovácsolhat a késői bemutatóból

HIRDETÉS
HIRDETÉS

David Coulthard szerint a Red Bull Racing előnybe kerülhet azzal, hogy csak relatíve későn, legtöbb riválisa után mutatja be vadonatúj versenyautóját, ugyanis több ideje marad az új elemek véglegesítésére.

David Coulthard szerint a Red Bull Racing előnybe kerülhet azzal, hogy csak relatíve későn, legtöbb riválisa után mutatja be vadonatúj versenyautóját, ugyanis több ideje marad az új elemek véglegesítésére.

Miközben a Ferrari a mai napon bemutatta vadonatúj versenyautóját, és példáját napokon belül a többiek is követik, az energiaital-gyárosok csak február 9-én rántják le a leplet az RB3-as modellről.

Coulthard azonban nem aggódik emiatt, sőt mi több, örül a vezetőség döntésének, mert véleménye szerint ezzel több ideje marad Adrian Newey tervezőnek az új modell véglegesítésére.

“Adrian döntése miatt – hogy több időt adott magának az autó tervezésére, mielőtt még elkötelezné magát a gyártás mellett – egyáltalán nem aggódom, ugyanis ha van egy gyors autód, és az megbízható, akkor teljesen mindegy, hogy mikor kezded el a tesztelését” – mondta Coulthard, aki visszavonulása után sem hagyja el a Red Bullt, idén tanácsadóként lesz jelen a csapatnál.

“Az én álláspontom az, hogy lehet változtatni bizonyos apróságokon, és egy adott pályára mindig be kell állítani az autót, azonban a versenyző magabiztossága teszi igazán gyorssá az autót. Ezt pedig csak úgy lehet elérni, ha azok a kulcsfontosságú területek, mint az aerodinamikai hatékonyság, a leszorító erő, és a gumik megfelelő kezelése, a helyükön vannak.”

“Éppen ezért azt gondolom, hogy ha ezt az extra időt megfelelően kihasználjuk, és jó irányba fejlesztjük az autót, ami aztán a teljesítményben is megmutatkozik, akkor egy nagyon erős év előtt áll a Red Bull Racing” – magyarázta a skót versenyző.

A tavalyi évben rengeteg kritika érte az RB2-es modellben dolgozó Renault motort, ami mint később kiderült, valóban gyengébb volt, mint a mezőny összes többi V8-asa, ugyanis a franciák szigorúan tartották magukat a motorfejlesztések befagyasztásához, miközben riválisaik – a kiskapuk kihasználásával – folyamatosan fejlesztettek.

Ennek eredménye pedig az lett, hogy az FIA engedélyezte a Renault-nak, hogy felnyissa erőforrását, és felzárkózzon a többiekhez, ami Coulthard szerint komoly előnyt jelent majd csapatának a következő idényben.

“A tavalyi szezon vége felé a Toro Rosso több versenyen is felülmúlta a Red Bull Racing istállót, azonban az a tény, hogy az FIA és a többi nagyvállalat áldását adta arra, hogy a Renault továbbfejleszthesse motorját, igazolja azt, amit mondtunk: azaz igenis volt némi különbség” – magyarázta Coulthard.

“Szezon közben többször is hangot adtunk nemtetszésünknek, ugyanis sejtettük, hogy van különbség a motorok teljesítménye között, azonban akkor az emberek azzal vádoltak meg bennünket, hogy csak kifogásokat keresünk. Most már mindenki tudhatja, hogy erről szó sincs, hiszen az FIA maga engedélyezte, hogy a Renault felzárkózzon a többiekhez.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!