Változnak a motorcsere szabályai a Forma-1-ben - F1VILÁG.HU

Változnak a motorcsere szabályai a Forma-1-ben

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Az FIA eredetileg azt tervezte, hogy az idei szezonban kettő helyett három egymást követő versenyhétvégét kell majd kibírniuk a motoroknak, ám az utolsó pillanatban változtatott az erre vonatkozó szabályokon.

Az FIA eredetileg azt tervezte, hogy az idei szezonban kettő helyett három egymást követő versenyhétvégét kell majd kibírniuk a motoroknak, ám az utolsó pillanatban változtatott az erre vonatkozó szabályokon.

Ahogy arról korábban már beszámoltunk, az idei évtől mindössze nyolc motor áll majd a versenyzők rendelkezésére egy szezonban, ám egészen eddig nem volt egyértelmű, hogy ezt a nyolc egységet milyen elosztásban kell használniuk.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonban a 2009-es Sportszabályzat hétfőn közzétett legutóbbi kiadásában választ ad a sokakban felmerült kérdésre.

“A versenyzők nem használhatnak nyolcnál több motort egy szezonban. Az a versenyző, amely több mint nyolc egységet fogyaszt el, tíz rajthelyes büntetésben részesül minden olyan futamon, ahol további motorokat szerelnek autójába” – mondja ki a szabály.

Ez pedig azt jelenti, hogy mostantól nem feltétlenül kell két, egymást követő futamon ugyanazt a motort használni, a csapatok maguk dönthetik el, miként taktikáznak a rendelkezésükre álló egységekkel.

Mindez egyébként jó hír a csapatok számára, hiszen a tavalyi évvel ellentétben, idén már lehetőségük lesz arra, hogy ne ugyanazzal az erőforrással küldjék harcba versenyzőiket két, egymást követő motorgyilkos pályán.

A szabály azt is lehetővé teszi, hogy egy adott nagydíj szombati időmérőjén és vasárnapi versenyén különböző motorral gördüljenek pályára a versenyzők, amire az utal, hogy eltűnt a szabálykönyvből az a bekezdés, ami a kvalifikáció utáni esetleges motorcsere esetén kiszabható tíz rajthelyes büntetésről szól.

Az említett feltételek könnyítésnek tűnhetnek, azonban a dolgokat nehezíti, hogy idén már azok az egységek is beleszámítanak a nyolc darabos keretbe, amiket a pilóták a pénteki szabadedzéseken használnak.

A sebességváltóra vonatkozó szabályok viszont nem változtak: ezeknek továbbra is négy egymást követő versenyt kell majd kibírniuk, ám a ciklusba a pénteki edzések nem számítanak bele.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!